دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گزارش آنا از وضعیت جاده‌های کشور؛

بحران در جاده‌های برفی کشور تا چهارشنبه/ حداقل تا پایان سه‌شنبه از سفرهای ضروری هم خودداری کنید

کولاک، بوران، بارش شدید برف، سرما و یخبندان بسیاری از محورهای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، البرز، مازندران و گیلان را در برگرفته است و امکان سفر و تردد در آن‌ها وجود ندارد و توصیه می‌شود مردم حداقل تا پایان سه‌شنبه از سفرهای ضروری هم خودداری کنند.
کد خبر : 471025
139511101053155979829074.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه محیط‌زیست گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، پیرو هشدارهای هواشناسی سازمان هواشناسی کشور که کاهش 15 درجه‌ای دما در بسیاری از نقاط کشور را پیش‌بینی کرده بود، هم‌اینک کولاک، بوران، بارش شدید برف، سرما و یخبندان بسیاری از محورهای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، البرز، مازندران و گیلان را در برگرفته است و امکان سفر و تردد در آن‌ها وجود ندارد.


معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در این رابطه گفت: در بسیاری از استا‌ن‌ها شاهد بارش برف و کولاک شدید خواهیم بود، همین کولاک برف موجب می‌شود که انباشت برف در ۲ تا ۳ دقیقه به حدود ۲ تا ۳ متر برسد و خودرو را زیر خود مدفون کند.


وی افزود: برخی مواقع در وزش باد شدید و کولاک برف دوربین‌های نظارت تصویری ما هم کار نمی‌کند و حتی نمی‌توانیم خودروها را تشخیص بدهیم، این برودت هوا همراه با باد شدید و سپس کولاک شدید از دلایلی است که مردم به‌خاطر ‌آن  حداقل تا پایان وقت سه‌شنبه مسافرت نداشته باشند.


سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هم در اطلاعیه‌ای از وقوع سرمای شدید و برف و کولاک در حداقل ۱۰ استان کشور خبر داد.


بر پایه این گزارش بارش‌ها در ارتفاعات گیلان به ۱۱۰ سانتیمتر خواهد رسید و وسایل نقلیه بدون تجهیزات ایمنی در جاده‌ها نباید تردد نکنند. در حال حاضر ناوگان راهداری در تمامی محورهای برف‌گیر در حال گشت زنی ۲۴ ساعته هستند.


در گزارش مرکز مدیریت راه‌های کشور هم از آخرین وضعیت راه‌ها آمده است: محور چالوس دارای بارش برف، محور فیروزکوه و آزادراه قزوین-رشت دارای بارش باران و محور هراز فاقد هرگونه مداخلات جوی است و با توجه به‌احتمال سقوط بهمن در محورهای کوهستانی بااحتیاط تردد کنند.


در حال حاضر محورهای مسدود شریانی عبارتند از : شهداد – نهبندان، خرم‌آباد – پل‌دختر، مریوان – سقز، آزادراه تبریز - زنجان (مسیر جایگزین محور قدیم تبریز - بستان‌آباد - میانه)، پیرانشهر – تمرچین و محورهای مسدود دارای انسداد فصلی،  شمشک – ديزين، اولنگ – شاهرود، سی سخت – پادنا، وازک – بلده، گنجنامه – تویسرکان، پونل – خلخال، سروآباد – پاوه مسدود است.


انسداد آزادراه تبریز ـ زنجان براثر بارش سنگین برف
از پلیس‌راه آذربایجان شرقی هم از انسداد آزادراه تبریز ـ زنجان به دلیل بارش سنگین برف خبر می‌رسد و برخی محورها ازجمله مراغه ـ هشترود و هشترود ـ چاراویماق پوشیده از برف و لغزنده است که همراه داشتن زنجیر چرخ الزامی است.


در این شرایط به نظر می‌رسد در دو روز آینده شاهد وزش باد و کولاک در محورهای مواصلاتی استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، زنجان، قزوین، سمنان، گیلان و مازندران خواهیم بود. مسافران با تلفن‌های 120 یا 88255555 از آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی مطلع شوند.


انتهای پیام/4145


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته