دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 بهمن 1398 - 10:10

8 سرباز آمریکایی در افغانستان کشته و زخمی شدند

مقامات ارتش آمریکا اعلام کردند که بر اثر شلیک مستقیم، دو نظامی پنتاگون کشته و 6 تن دیگر زخمی شدند.
کد خبر : 470833

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از فاکس نیوز، بر اساس اعلام چهار مقام نظامی آمریکا، چندین نظامی پنتاگون در ایالت ننگرهار کشته و زخمی شدند.


سرهنگ «سانی لگت»، سخنگوی ارتش آمریکا در افغانستان گفت که نیروهای آمریکایی و افغانی «در حال انجام عملیاتی در ننگرهار بودند که هدف تیر مستقیم قرار گرفتند.»


وی افزود: «ما در حال ارزیابی اوضاع هستیم و اطلاعات جدیدتر را به‌محض آماده شدن، ارائه می‌کنیم.»


آسوشیتدپرس نیز گزارش کرد که تعداد کشته‌شدگان و شدت جراحات مجروحین هنوز مشخص نشده است.


سرهنگ لگت ساعتی بعد اظهار کرد: در تیراندازی فردی که لباس نیروهای امنیتی افغانستان را به تن داشت، دو سرباز آمریکایی کشته و 6 سرباز دیگر زخمی شدند.


وی افزود بر اساس گزارش‌ها مهاجم با یک سلاح خودکار به نیروهای آمریکایی آتش گشود و آنها در زمان حمله لباس نیروهای امنیتی افغانستان را به تن داشتند.


این در حالی است که 20 آمریکایی سال گذشته در افغانستان کشته شدند.


در ماه سپتامبر 2019، پس‌ازاینکه یک سرباز آمریکایی در افغانستان به هلاکت رسید، ترامپ بلافاصله گفتگو با طالبان و دیدار با هیئت این گروه در کمپ دیوید را لغو کرد.


این حملات پس از آن صورت گرفت که رئیس‌جمهور آمریکا برای اعلام ازسرگیری مذاکرات با طالبان در روز شکرگزاری به افغانستان سفر کرد.


کاخ سفید در حال ارزیابی خارج کردن 4 هزار سرباز آمریکایی از افغانستان است. در حال حاضر، 12 هزار نظامی پنتاگون در این کشور مستقر هستند.


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته