دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آبان 1394 - 08:59
در همایش سالانه تقدیر از دانشجویان ممتاز شاهد و ایثارگر عنوان شد

ضرورت زنده نگه‌داشتن فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه/ پذیرش بیش از ۷۰۰ دانشجوی شاهد و ایثارگر در واحد مشهد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد بر ضرورت ترویج و زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه تاکید کرد و گفت: هرگز نباید بگذاریم فرهنگ ایثار و شهادت در میان نسل جوان کمرنگ شود بنابراین برای ترویج آن از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم.
کد خبر : 47081

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مشهد، دکتر عباس شیخ‌الاسلامی در همایش سالانه دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، وجود سه هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد را باعث افتخار دانشگاه دانست و اظهار کرد: دانشجویان شاهد و ایثارگر نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند چرا که پدران آنان ایثار را از امام حسین (ع) آموختند و آنان نیز باید این فرهنگ را تداوم بخشند.


رئیس ستاد شاهد و ایثارگر واحد مشهد با یادآوری سالروز ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی گفت: استکبار ستیزی از خصوصیات امام حسین علیه السلام است و اقدام انقلابی ۱۳ آبان نیز در راستای نهضت امام حسین (ع) و آزادی از قید استکبار صورت پذیرفت. 13 آبان تاکید بر وحدت مورد نظر امام (ره) و رهبری است بنابراین باید هوشیار باشیم که دشمن نتواند با تفرقه افکنی پایه‌های وحدت ملی را سست کند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با بیان اینکه دانشجویان شاهد و ایثارگر سرمایه‌های اصلی دانشگاه در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند، افزود: کشورهای مختلف ارزش زیادی برای بحث ایثارگری قائل می‌شوند ولی متاسفانه برخی از ابراز این امر خودداری می‌کنند.


شیخ الاسلامی با تاکید بر اینکه شهادت و ایثارگری افتخار بزرگی است، خطاب به دانشجویان گفت: ایثارگری پدران شما نه تنها برای شما که برای همه مردم ایران مایه افتخار و سربلندی است.



وی بر تقویت و حمایت از کانون‌های شاهد و ایثارگر دانشگاه تاکید و اظهار کرد: برگزاری کلاس‌های فوق العاده توسط دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای مقاطع پایین‌تر کمک شایانی به ارتقاء تحصیلی آن‌ها می‌کند.


وی بازدید از خانواده‌ دانشجویان شاهد و ایثارگر واحد مشهد را یادآور شد و گفت: این بازدید‌ها نیز در راستای حل مسائل و مشکلات دانشجویان صورت می‌گیرد.


پذیرش بیش از ۷۰۰ دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد


در ادامه این همایش حجت الاسلام علی عابدینی‌نژاد مدیر امور شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با بیان اینکه اکنون بیش از سه هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در واحد مشهد مشغول به تحصیل هستند، گفت: بیش از ۷۰۰ دانشجوی شاهد و ایثارگر در ترم جدید در واحد مشهد پذیرش شده‌اند.


وی با توجه به اهداف این همایش افزود: تبیین قوانین آموزشی و مالی ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر، پاسخگویی به اشکالات و بررسی پیشنهادات دانشجویان شاهد و ایثارگر در راستای ارتقای سطح علمی آنان از جمله اهداف این همایش است.


عابدینی‌نژاد، امر به معروف و نهی از منکر را از پیام‌های عاشورا دانست و گفت: نسل جوان ما باید پیام‌های عاشورا را بشنود و با عمل کردن به آنان برای ترویج آن بکوشند.


در این همایش که با حضور مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه یک مشهد همراه بود از دانشجویان ممتاز شاهد و ایثارگر واحد مشهد در سال تحصیلی۹۳-۹۲ با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تجلیل به عمل آمد.


همایش سالانه دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با حضور سیدمحمدتقی طباطبایی مشاور ریاست و مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی، عابدین عابدی مقدم مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، حجت الاسلام محمد سلطانی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و سایر مسئولان دانشگاهی و بنیاد شهید خراسان رضوی در هتل ثامن مشهد همراه بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته