دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 بهمن 1398 - 09:59
محمود عباس ارائه می‌کند؛

گزارش 300 مورد نقض قوانین بین‌المللی در «معامله قرن» به سازمان ملل متحد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین قرار است هفته جاری در سازمان ملل متحد 300 مورد از نقض قوانین بین‌المللی درباره موضوع فلسطین را در طرح موسوم به «معامله قرن» به این نهاد بین‌المللی گزارش کند.
کد خبر : 470569
EPZ0NM_WoAM03_S.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از العالم، یک مسئول تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: محمود عباس هفته جاری با گزارشی که سازمان آزادی‌بخش فلسطین تهیه کرده و در آن 300 مورد نقض قانون بین‌المللی در طرح موسوم به «معامله قرن» آمریکا بیان شده است، در سازمان ملل متحد حضور خواهد یافت.


طبق این گزارش، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز دوشنبه به نیویورک سفر خواهد کرد و فردای آن روز فلسطینی‌ها پیش‌نویس تصمیم خود علیه طرح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را به شورای امنیت برای رأی‌گیری ارائه خواهند کرد.


صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) گفت: این گزارش به زبان انگلیسی به همه اعضای شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارائه می‌شود.


در گزارش تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید شده که مفاد اعلام شده در «معامله قرن» آمریکا که به‌تازگی از سوی این کشور اعلام شد، نقض قوانین بین‌المللی درباره موضوع فلسطین ازجمله موضوع قدس است که در آن رژیم صهیونیستی هیچ حاکمیتی بر این شهر ندارد و مجامع بین‌المللی الحاق آن به این رژیم را به رسمیت نمی‌شناسند و نیز این طرح مخالف قوانین بین‌المللی درباره شهرک‌سازی‌ها، امنیت و حقوق آوارگان و اسیران فلسطینی است.


در این گزارش به مواردی در نقض حقوق فلسطینیان درباره حاکمیت و نوار غزه و منابع طبیعی و اقتصادی فلسطینی‌ها نیز بیان شده است.


انتهای پیام/4106/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته