دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 بهمن 1398 - 11:58
مدیر توسعه و ترویج صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی:

بازدید از نمایشگاه فجر صنایع‌دستی رایگان است/ نمایش آثار صنایع‌دستی از تمام کشور در موزه ملی ایران

​​​​​​​مدیر دفتر توسعه و ترویج معاونت هنرهای سنتی و صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی گفت: در نمایشگاه فجر صنایع دستی، هنرمندانی از تمام کشور شرکت داشته‌اند و بازدید از این نمایشگاه برای عموم رایگان است.
کد خبر : 470454
N3397012-5611643.jpg

حسین خواجه بیدختی در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث فرهنگی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، گفت: امسال در چهارمین جشنواره صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارصد اثر به دبیرخانه رسید و ازاین‌بین 350 اثر پذیرفته‌شده و 250 اثر در نمایشگاه فجر چهارم به نمایش درآمده است.


وی افزود: ویژگی بارز جشنواره امسال فاصله گرفتن هنرمندان شرکت‌کننده از کالاها و تولیدات انبوه سال‌های گذشته است و شاهد آثار بسیار نفیس‌تری نسبت به دوره‌های قبل هستیم.


مدیر دفتر توسعه و ترویج معاونت هنرهای سنتی و صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی گفت: بخش عمده‌ای از هنرمندان حاضر در نمایشگاه امسال از فارغ‌التحصیلان رشته‌های دانشگاهی مرتبط با صنایع‌دستی هستند. عمده آثار به نمایش درآمده در نمایشگاه امسال دستبافت ها و نساجی‌های سنتی است و آثاری از جنس فلز و چوب و هنرهای مستظرفه مثل مینیاتور، نگارگری و طراحی‌های سنتی در این نمایشگاه عرضه‌شده است.


وی افزود: امسال هم هنرمندانی از تمام کشور به‌ویژه از استان‌های فارس، اصفهان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان در جشنواره چهارم فجر صنایع دستی شرکت داشته‌اند.


خواجه بیدختی افزود: این جشنواره تا 23 بهمن امسال ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 9 صبح تا 5 بعدازظهر به‌صورت رایگان، در بخش دوران هنر اسلامی موزه ملی ایران از این آثار بازدید به عمل‌آورند.


انتهای پیام/4145


انتهای پیام/

برچسب ها: نمایشگاه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته