دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سوال‌های بی‌پاسخ درباره موضوع فدک!

غلامعلی رجایی طی یادداشتی در وبلاگ خود به ماجرای تاریخی فدک پرداخته است.
کد خبر : 4704

به گزارش آنا، مشاور آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در وبلاگ «نی در نوا» نوشت:


دیروز پنجشنبه جلسه اول درس ارشد بود. این ترم تاریخ تشیع درایران را تدریس می کنم. هر کلاس 13 نفر دانشجو دارم.


دیروز صبح که با خود راجع به مساله مهم سقیفه که برای همیشه جامعه اسلامی را از حیث اختلاف درباره نحوه تداوم مساله جانشینی پس از رسول خدا به دونیمه نامساوی تقسیم نمود، تاملی داشتم و روحیه و رفتارمردم عهد پس از رحلت پیامبر را مروری می کردم، با خود گفتم راستی چه اتفاقی افتاد که هنوز کفن پیامبر خشک نشده بود، همه تاکیدهایش در غدیر و غیر غدیر درباره جانشینی پسرعمویش علی نادیده گرفته و برخلاف آنها عمل شد؟ و مهمتر اینکه کسی بنام خلیفه پس از رسول خدا - که از قضا پدر همسر رسول خدا هم بود- روز روشن درمسجد پیامبر بر بالای منبر رفت و آنگونه که تمام منابع سنی و شیعه شهادت می دهند، دراظهار نظری بر خلاف قرآن و سیره رسول خدا در جواب حضرت زهرا که برای مطالبه فدک مصادره شده توسط خلیفه جدید به مسجد آمده بود، گفت: من از رسول خدا شنیدم که فرمود: نحن معاشر الانبیا لا نورث! ما گروه پیامبران، از خود ارثی برای بازماندگانمان بجا نمی گذاریم! گفته ای شگفت که مخالف صریح قرآن است! ولی هیچ کس هیچ سخنی نگفت!


تعجبم از این است که وقتی حضرت زهرا در محاجه اش با ابابکر با بیان چند آیه در باره نادرست بودن این گفته و در اثبات ارث بردن فرزند از والدین و ارث گذاشتن والدین برای فرزندان، فرمود و از قرآن شاهد آورد که: و ورث سلیمان داود! سلیمان از داود ارث برد (سوره نمل، آیت 16) و از زبان یحیی حکایت کرده که زکریا به خداوند گفت: فهب لی من لدنک ولیا. یرثنی ویرث من آل یعقوب (مریم آیت 5 و6) و به ابابکر فرمود: لقد جئت شیئا فریا! تو با این سخن دروغ آشکاری را گفتی و به او گفت: عمدا کتاب خدا را ترک کردید و پشت سرانداختید؟ مردم در برابر این جعل آشکار حدیث، راست راست به ابوبکر نگاه کردند و حتی یک نفر، آری، حتی یک نفر از آن همه مسلمان در مدینه که تمام وعده های نمازشان را با رسول خدا به جماعت می خواندند! به ابوبکر نگفت که فاطمه راست می گوید که:


- چرا پیامبرزاده ها باید از پدرانشان ارث ببرند ولی فاطمه هم که مثل آنها یک پیمبرزاده است، نباید از پدرش ارث ببرد!؟


- نگفت که ای ابابکر، چگونه ممکن است فقط تو این حدیث را از رسول خدا شنیده باشی و زنان پیامبر و دخترش فاطمه و عباس عموی او و علی دامادش، این سخن را از وی نشنیده باشند تا تکلیف خود را پس از او بدانند و بی جهت از خلیفه ادعای ارث نکنند!؟


- نگفت که ای ابابکر، علی القاعده باید رسول خدا این سخن را نه به تو که به فاطمه می گفت که دخترم، بدان که تو از من ارث نمی بری! تا فاطمه برای مطالبه ارث مصادره شده اش به مسجد نرود! یا لااقل این سخن را به علی می گفت تا مانع رفتن همسرش به مسجد برای مطالبه ارث خود از خلیفه بشود!


- نگفت که ای ابابکر، چگونه ممکن است رسول خدا برخلاف آیات مسلم و روشن قرآنی که آورده سخن بگوید؟


- نگفت که فاطمه راست می گوید که می گوید: ای ابابکر، تو چرا طبق شرع اسلام می توانی برای دختر و فرزندانت ارث بگذاری ، ولی پدرم محمد برای من ارث نگذارد؟ نکند از نظر تو بین من و پدرم نسبتی وجود ندارد!؟


- نگفت که فاطمه راست می گوید وقتی می گوید مگر من و پدرم از یک دین نیستیم؟ یا من و پدرم را از یک دین نمی دانید و ما را دارای دو دین می دانید که معتقدید از هم ارث نمی بریم؟!


- نگفت که فاطمه راست می گوید که می گوید نکند خداوند آیه ای دارد که به شما اختصاص دارد و پدر من از آن استثنا شده است!


- نگفت که فاطمه راست می گوید که می گوید نکند تو نسبت به آیات خاص قرآن از پدر و پسرعمویم –علی- داناتر هستی؟!


-نگفت که اگر راست می گویی و پیامبر ارثی از خود بجا نمی گذارد چرا شمشیر و نعلین و... رسول خدا به علی داده شد؟


نگفت که چرا همسران رسول خدا هم که این گفته ابابکر را قبول نداشتند برای مطالبه ارث خود به نزد او رفتند؟


نگفت که چرا رسول خدا قبل از ارتحال خود فدک را از دخترش باز پس نستاند تا خلیفه پس از او مجبور به این باز پس گرفتن آن بشود؟!


تعجبم از این است که چرا یک نفر در مسجد از جا برنخاست و به ابابکر نگفت زهرا راست می گوید و تو چرا برخلاف قرآن حدیث نقل می کنی و به رسول خدا گفته ای را نسبت می دهی که نگفته و نمی توانسته بگوید!؟


انتهای پیام/

برچسب ها: غلامعلی رجایی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته