دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نشست مشترک روسای دو دانشگاه تاکید شد

همکاری مشترک واحد آیت‌الله آملی با دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی گفت: این واحد آماده همکاری مشترک در راستای گسترش هر چه بیشتر تعاملات با دانشگاه مدیترانه شرقی است.
کد خبر : 47037

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، نخستین نشست مشترک همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی و دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس با حضور رئیس و چندتن از مسئولان دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس، مجید ستوده، مالک نژاد، مدیر همکاری‌های علمی و بین المللی، حسن شادمانی، رئیس اداره ترجمه و مکاتبات بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.


دکتر فاضل لاریجانی رئیس واحد آیت الله آملی با استقبال از پیشنهادهای طرف قبرسی، با ارائه گزارشی از توانمندی‌های این واحد دانشگاهی ابراز امیدواری کرد تا طرفین بتوانند بر ایجاد دوره‌های مشترک داروسازی، زبان‌شناسی و گردشگری و هتلداری زمینه‌سازی کنند.


رئیس دانشگاه مدیترانه شرقی هم با بیان اینکه این دانشگاه در شهر فاماگوستا قبرس شمالی واقع شده اظهار کرد: دانشگاهش اکنون 20000 دانشجو دارد که 7200 نفر از این تعداد را دانشجوی خارجی تشکیل می‌دهد.



دکتر لسدت اسام با بیان اینکه دانشگاه مدیترانه شرقی از اعتبار بین‌المللی شایان توجهی برخوردار است، گفت: اکنون 95 رشته تحصیلی در مقاطع تحصیلی مختلف این دانشگاه از جمله رشته‌های مهندسی کامپیوتر، عمران، برق، معماری، ارتباطات، گردشگری وهتلداری، مدیریت بازرگانی ارائه می شود.


رئیس دانشگاه مدیترانه شرقی با تاکید بر توجه به مقوله کیفی سازی و امر جهانی شدن در دانشگاه تحت مدیریتش تصریح کرد: دانشگاه مدیترانه شرقی همکاری‌های گسترده‌ای را با دانشگاه‌های معتبر جهان ایجاد کرده است که دانشگاه دولتی کرمان و دانشگاه آزاد اسلامی از این جمله هستند .


در پایان این نشست هیات قبرسی با توجه به توانمندی واحد آیت‌الله آملی، آمادگی خود را برای یادداشت تفاهم‌نامه‌ای در زمینه‌های متخلف از جمله زمینه های تبادل استاد و دانشجو بین دو دانشگاه، برگزاری و ارائه سخنرانی در زمینه جهانی شدن و موضوعات مربوطه؛ برگزاری دوره های مشترک در مقطع کارشناسی به ویژه در رشته های داروسازی، گردشگری و هتلداری، معماری و مدیریت فن آوری اطلاعات، ارتقای همکاری‌های علمی میان طرفین، همکاری در زمینه تهیه سرفصل دروس مشترک در رشته‌های مورد نظر؛ ارائه ترمهای تابستانی همراه با تبادل دانشجو؛ ارائه دوره‌های کوتاه مدت به ویژه در زمینه گردشگری و هتلداری همراه با ارائه گواهی رسمی؛ تهیه بروشور مشترک برای جذب دانشجو در رشته گردشگری و هتلداری؛ برگزاری دروه ها با زبان انگلیسی خواهد بود، را اعلام کرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته