دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 بهمن 1398 - 11:58

با این روش ها تبخال را درمان کنید

تبخال یک بیماری ویروسی است که توسط ویروسی به همین نام ایجاد می شود و موضع درگیر به صورت التهاب و مجموعه تاول های ریز نمایان می شود.
کد خبر : 470184
Herpes-lips-780x405.jpg

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، برای تبخال هنوز درمان قطعی وجود ندارد و اگر ویروس وارد بدن شود تا پایان عمر همراه شخص خواهد ماند و در هنگام ضعف دفاعی بدن بروز می نماید. اگرچه در برخی بیماران و پس از چندین سال عود بیماری، به ناگهان تظاهر مجدد تبخال از بین می رود اما همچنان ناقل ویروس به دیگران خواهند بود.


چرا تبخال می زنیم؟
تبخال به‌خاطر ویروس هرپس سیمپلکس (HSV) ایجاد می‌شود که ناشی از تماس با پوست عفونی یا مایعات بدن است. دو نوع HSV وجود دارد که اغلب تبخال‌ها به واسطه نوع یک ایجاد می‌شوند. نوع یک از طریق بازتولید خود باعث آسیب به پوست می‌شود و تبخالی که ایجاد می‌شود تا یک هفته روی پوست می‌ماند. بین فواصل عود کردن تبخال، ویروس نوع یک در لا‌به‌لای سلول‌های عصبی پنهان می‌شود، بنابراین هیچ‌وقت به‌طور کامل درمان نمی‌شود.


ما در این نوشتار چند درمان خانگی طبیعی سریع و آسان را به شما معرفی می‌کنیم تا تبخال را درمان کنید. با ما همراه باشید.



شیر
یک تکه پنبه را در حدوداً یک قاشق غذاخوری شیر فرو ببرید، و آن را به مدت چند دقیقه بر روی تاول بگذارید.
پیش از انجام این کار می توانید اجازه دهید شیر به دمای اتاق برسد، یا در صورتی که تمایل دارید، می توانید آن را سرد استفاده کنید.


روغن زیتون
روغن زیتون به‌خاطر خاصیت رطوبت‌دهی به پوست شناخته شده است.
 یک فنجان روغن زیتون بردارید.
 آن را در یک قوری گرم کنید و مقداری روغن اسطوخودوس و موم زنبور عسل به آن اضافه کنید.
اجازه دهید این مخلوط خنک شود.
 پس از خنک شدن، این مخلوط را روی ناحیه مبتلا بزنید.


روغن درخت چای
با یک تکه پنبه، دو بار در روز آن را دقیقاً روی تبخال خود بمالید. در صورتی که پوست حساسی داشته باشید، شاید لازم باشد روغن را پیش از استفاده، با آب رقیق کنید. نکته : روغن درخت چای در صورتی که خورده شود مضر است، پس هنگام استفاده در نزدیک دهان، مراقب باشید.


گوجه فرنگی
آنتی اکسیدان های موجود در گوجه فرنگی برای تحریک بازسازی سلولی در مناطقی که تحت تاثیر زخم تبخال هستند، ایده آل است. مصرف گوجه فرنگی سرعت رشد میکروارگانیسم ها را کاهش می دهد. کمی از رنده شده گوجه فرنگی را برای ۳۰ دقیقه روی تبخال قرار دهید و این کار را روزی دو بار تکرار کنید.


 دانه گریپ فروت
دانه گریپ فروت خواص ضد ویروسی دارد و می تواند منجر به کاهش فعالیت منفی ویروس تبخال شود. این عصاره دارای ویتامین سی است که به تعمیر پوست آسیب دیده کمک می کند و مانع ایجاد میکروارگانیسم ها می شود. کافیست دوقطره از عصاره این دانه را روی منطقه آسیب دیده قرار دهید و این کار را دو بار در روز تکرار کنید.


عصاره وانیل
می توانید چند قطره عصاره وانیل خالص را با استفاده از یک گلوله پنبه ی استریل، ۳ تا ۴ مرتبه در هر روز، روی تاول دهانی بمالید.
پایه وانیل، محلولی است که در مقایسه با الکل طبی به شیوه ای اساسی عمل می کند. عصاره ی وانیل همچنین تحریک پذیری را کاهش می دهد، که باعث می شود تاول دهانی کمتر آزار دهنده باشد. فقط از عصاره ی وانیل ۱۰۰ درصد خالص استفاده نمایید.
نکته : هرگز از وانیل مصنوعی استفاده نکنید، چون دارای خواص ضد آلودگی مشابه نیست.


سکنجبین و خاکشیر بنوشید
شربت سکنجبین و خاکشیر در بهبود و جلوگیری از عود تبخال موثر است. در میزان مصرف سکنجبین معمولا محدودیتی وجود ندارد مگر اینکه فرد مبتلا به دیابت باشد. مصرف خاکشیر نیز به‌صورت روزانه تا سه قاشق غذاخوری در یک لیوان آب هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند. پوره سیب رنده شده مخلوط با سکنجبین و گلاب هم می‌تواند در بهبود ضایعات کمک‌کننده باشد.


سیر
سیر یکی از آن درمان های خانگی است که به نظر می رسد با درمان بیماری های جزئی متعددی ارتباط دارد. خمیری از سیر له شده درست کنید و آن را به مدت ۱۵ دقیقه روی تبخال تان قرار دهید. خواص ضد باکتریایی سیر، ناحیه را استریل نموده و زمان بهبودی را کاهش می دهد. مراقب باشید، سیر قوی است و ممکن است هنگام استفاده کمی سوزش داشته باشد.


نشاسته ذرت
یک قاشق غذاخوری نشاسته بردارید و در یک کاسه ی کوچک بریزید.
با یک قاشق غذاخوری آب مخلوط نمایید. آب را به تدریج اضافه کنید تا زمانی که به یک غلظت چسب مانند برسید.
قبل از خواب کمی بر روی تبخال بمالید، و هنگام صبح، آن را به آرامی با آب شستشو دهید. نکته : این کار را هر روز انجام دهید تا تبخال تان برطرف شود.


وازلین
یک درمان سهل الوصول دیگر، که کاملاً بر خلاف محلول پاک کننده عمل می کند، وازلین است. این ژل& پوست را به جای خشک کردن آن، نرم می کند و یک لایه ی دفاعی برای ایجاد آمادگی در برابر بیماری ایجاد می کند.


یخ
به سادگی یک تکه یخ بردارید و چند بار در روز به صورت مداوم، چند دقیقه آن را روی تاول نگه دارید. یخ، درد و سوزش تاول را تسکین داده و تحریک پذیری آن را کمتر می کند.


سرکه سیب
سرکه سیب، ارگانیسم های میکروسکوپی را از بین می برد، تاول را خشک کرده و حتی pH تبخال را نیز تغییر می دهد. استفاده از سرکه سیب بر روی یک تاول باز ممکن است کمی سوزش داشته باشد. با استفاده از یک گوش پاک کن، سرکه سیب را چند مرتبه در روز روی تاول بمالید.


جوش شیرین
یک توپ پنبه‌ای بردارید و آن را در جوش شیرین مرط وب کنید.
آن را مستقیما روی ناحیه مبتلا قرار دهید. این کار به خشک شدن تاول‌های آب‌دار کمک می‌کند.
به منظور جلوگیری از آلودگی، این توپ پنبه‌ای را مجددا در جوش شیرین فرو نبرید.


چای کیسه‌ای
چای سیاه سرشار از تانن است که به‌خاطر خواص ضد ویروسی و ضد التهابی شناخته شده است.
یک فنجان چای سیاه با استفاده از چای کیسه‌ای آماده کنید.
اجازه دهید خنک شود.
پس از این‌که خنک شد، چای کیسه‌ای را روی ناحیه مبتلا بگذارید.
اجازه دهید ۵ دقیقه روی ناحیه دردناک بماند.
برای این‌که نتیجه‌ی بهتری بگیرید، این فرآیند را دو یا سه مرتبه در روز تکرار کنید.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
مریم ب
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۶
۰
اقا من تبخال رولبم زدم به چه یزرگی الان من 4روزه تبخال زدم والان داره خشک میشه و میوفته ولی به اندازه مرگ درد داره .نمیدونستم چی کار کنم تا این که شمارو پیدا کردم از اون موادی که شما گفتین ما فقط یخ و سرکه سیب داریم .از الان شروع میکنم که یخ بزترم سرکه سیب نه تموم میششه میمونم اسو پاس
هلدینگ شایسته