دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کمالیان:

توسعه علم بدون انجام فعالیت‎های تحقیقاتی و توسعه برنامه‎های پژوهشی امکان‎پذیر نیست

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در سومین جلسه شورای تخصصی پژوهش و فناوری استان نقش فعالیت‎های تحقیقاتی و پژوهشی را در تعالی کشور مهم برشمرد و اظهار کرد: توسعه علم بدون انجام فعالیت‎های تحقیقاتی و توسعه برنامه‎های پژوهشی امکان‎پذیر نیست.
کد خبر : 47017

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر امین‎رضا کمالیان، محصول برگزاری این جلسات را ارتقاء پژوهش استان و دست‎یابی به نتایج مطلوب و مناسب دانست و گفت: با توجه به دانشگاه کارآفرین به عنوان هدف دانشگاه آزاد اسلامی، همه‎ تلاش‎ها در راستای تبدیل دانش به ثروت است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان ابزار رسیدن به این هدف را توسعه فرهنگ دانش‎بنیان عنوان کرد و افزود: این توسعه به معنای ترویج ارزش‎ها و الگوهایی است که دانشگاه را به سمت و سوی فعالیت‎های دانش‎بنیان سوق می‎دهد.


دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: باید در برنامه‎ها و جلسات، توسعه فرهنگ دانش‎بنیان با نگاه ویژه‎ای دیده شود و فرهنگ، ارزش‎ها و نگرش‎های دانشگاه آزاد اسلامی در این حوزه به نحوه مطلوب ترویج و رشد داده شود.


کمالیان با تأکید بر راه‌اندازی مراکز رشد، شرکت‎های دانش‎بنیان و مراکز تحقیقاتی بیان کرد: پس از راه اندازی مراکز رشد، فعال سازی این مراکز و احداث واحدها و هسته‎های فناور در اولویت برنامه‎های پژوهش است.


این مسئول با بیان اینکه راه‎اندازی مراکز رشد و شرکت‎های دانش‎بنیان از جمله اقدامات برای رسیدن به دانشگاه کارآفرین است، عنوان کرد: راه‌اندازی مراکز رشد بخشی از فرهنگ کارآفرینی و برنامه‎های آموزشی ارائه شده در این حوزه ترویج این فرهنگ است.


در بخش دیگری از این جلسه برنامه‎های هفته پژوهش تدوین و در خصوص مسائل پژوهشی استان بحث و تبادل نظر انجام شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته