دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد؛

مسئله پیچیده انتخاب سرمربی تیم ملی/ فدراسیون باز هم به در بسته خورد

در حالی که از مدت‌ها قبل صحبت از حضور قلعه‌نویی به‌عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال عنوان شده بود اما باشگاه سپاهان با این موضوع مخالفت کرد و فدراسیون باید به دنبال گزینه‌های دیگر برود.
کد خبر : 470057
21503_743.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، فدراسیون فوتبال این بار هم به در بسته خورد. پس از جدایی ویلموتس از فوتبال ایران ماه‌هاست که تیم ایران در بلاتکلیفی به سر می‌برد و هنوز فدراسیون‌نشینان برای انتخاب سرمربی تیم ملی به جمع‌بندی نهایی نرسیدند.


از مدت‌ها قبل فدراسیون فوتبال موضع خود را روشن کرد و اعلام کرد که به دنبال جذب مربی ایرانی است و از بین تمام مربیان داخلی که در لیگ ایران چهره شناخته شده‌ای دارند علی دایی و امیر قلعه‌نویی جزء گزینه‌های بودند که شانس بالایی برای انتخاب داشتند، البته انتخاب قلعه‌نویی محتمل‌تر بود و خیلی از اهالی فوتبال او را سرمربی تیم ملی می‌دانستند.


در کنار اینکه خبرهای غیررسمی از گوشه و کنار حاکی از این بود که امیر قلعه‌نویی به زودی روی نیمکت تیم ملی می‌نشیند اما فدراسیون به صورت رسمی این موضوع را تأیید نمی‌کرد و با اعلام اینکه در روزهای آینده سرمربی تیم ملی اعلام می‌کند برای خود زمان می‌خرید اما روز گذشته با انتشار بیانیه روابط عمومی باشگاه فولاد مبارکه سپاهان دلیل تعلل فدراسیون فوتبال مشخص شد و در نهایت قلعه‌نویی از حضور در تیم ملی فوتبال منع شد.


البته که هنوز قلعه‌نویی جزء گزینه‌های فدراسیون فوتبال است و مذاکراتی هم با این مربی انجام شده اما به هر حال فعلاً فدراسیون فوتبال باید باشگاه سپاهان را راضی کند و اگر بتواند از سد مخالفت مسئولان این باشگاه بربیاید باید به سراغ قلعه‌نویی برود تا با او مذاکرات نهایی را انجام دهد.


غیر از قلعه‌نویی گزینه‌های دیگری هم مدنظر فدراسیون فوتبال است؛ از جمله وحید هاشمیان، افشین قطبی که البته اعلام کرده فدراسیون هنوز مذاکره‌ای با مدیر برنامه‌های او انجام نداده اما در صورت این کار او برای مذاکره تمایل دارد تا بتواند پس از توافق نهایی به عنوان سرمربی روی نیمکت تیم ملی بنشیند. در کنار این گزینه‌ها باید از حشمت مهاجرانی و علی دایی هم یاد کنیم که فدراسیون گوشه چشمی به آنها دارد.


اگرچه این روزها بحث انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال داغ و گزینه‌های زیادی هم مطرح است اما نبود مدیریت در فدراسیون فوتبال و بلاتکلیفی که فدراسیون دارد در نهایت باعث شده هر روز انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال به یک چالش بزرگ تبدیل شود و در نهایت در شرایط فعلی تنها تیم ملی از این موضوع متضرر می‌شود و البته که این تعلل در شرایطی است که تیم ملی وضعیت خوبی ندارد و مقابل تیم‌های عراق و بحرین شکست خورده و کار ایران برای صعود به جام جهانی به اما و اگر کشیده شده است. به هر حال تیم ملی از آبان امسال دیگر سرمربی ندارد و وضعیت نامشخصی دارد و شاید به این زودی هم فدراسیون‌نشینان به دنبال جذب مربی نباشند و تنها با گزینه‌های مطرح شده برای خود زمان می‌خرند. با رفتن مهدی تاج مسئولیت امور فدراسیون به حیدر بهاروند محول شده است اما او هم هنوز نتوانسته در مورد وضعیت تیم ملی به جمع‌بندی نهایی برسد.


انتهای پیام/4048/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته