دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
بهزاد عبدی در گفتگو با آنا:

دفاع مقدس یک شانس بزرگ برای آهنگسازی است/ من از بچگی با خاطرات جنگ آمیخته‌ام

آهنگساز فیلم «آبادان یازده 60» گفت: علت حضورم در این فیلم دفاع مقدسی، هم ارادتم به کارگردان فیلم بود و هم فیلمنامه فوق‌العاده آن و البته جنگی که من از بچگی با آن آمیخته بودم.
کد خبر : 469892
بهزاد عبدی3.jpg

بهزاد عبدی، آهنگساز سینمای ایران که در جشنواره فجر سی و هشتم نیز با فیلم «آبادان یازده 60» حاضر است، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا بیان کرد: من شخصا معتقدم که سینمای دفاع مقدس بستری مناسبی برای آهنگسازان ماست، از این بابت که می‌توانند از پرالتهاب‌ترین شکل موسیقی تا آرامترین لحظات احساسی را بسازند. پس این فضا را باید یک فرصت برای آهنگسازان دانست.


سینمای دفاع مقدس وامدار قطعات ماندگار موسیقی است


وی همچنین تأکید داشت: ژانر دفاع مقدس سینمای ما چه بسا وامدار حوزه موسیقی و قطعات ماندگاری است که تولید شده است، بطوریکه ما فیلم‌هایی داریم که با موسیقی خود، همچنان زنده هستند. همین موسیقی است که گاه باعث می‌شود فیلمی بعد از سال‌ها همچنان دیده و شنیده شود.




ببینید: فیلم/ عبدی: سینمای دفاع مقدس بستر مناسبی برای آهنگساز است




این برگزیده جشنواره فیلم فجر همچنین گفت: فیلم دفاع مقدسی این امکان را به آهنگساز می‌دهد که برای ارکسترهای مختلف بنویسد و بسازد. این حوزه یک شانس برای آهنگسازی است که می‌خواهد کار بزرگی در حوزه موسیقی خلق کند.


من با جنگ تحمیلی در آمیخته‌ام


عبدی که آهنگسازی فیلم «آبادان یازده 60» را برعهده داشته است، درباره آهنگسازی برای این فیلم دفاع مقدسی عنوان کرد: علت حضورم هم ارادتم به کارگردان فیلم بود و هم فیلمنامه فوق‌العاده آن و البته جنگی که من از بچگی با آن آمیخته بودم.


وی درباره گرفتن سیمرغ جشنواره فجر نیز گفت: هر تشویقی حتی اگر در تلویزیون کسی برایم دست بزند، مرا خوشحال می‌کند. پس گرفتن سیمرغ نیز خوشایند است اما اینکه از اول دنبالش باشم نه، واقعا.


گفتنی است؛ فیلم سینمایی «آبادان یازده 60» به کارگردانی مهرداد خوشبخت و تهیه‌کنندگی حسن کلامی، از آثار ساخته شده در حوزه دفاع مقدس است که به شروع جنگ ایران و عراق خواهد پرداخت. در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: مردم غیور آبادان ... شهر در آستانه سقوط قرار گرفته است!


علیرضا کمالی، حسن معجونی، ویدا جوان، شبنم گودرزی، حمیدرضا محمدی و نادر سلیمانی در این فیلم سینمایی ایفای نقش می‌کنند.


دیگر عوامل فیلم نیز عبارتند:


نویسنده و کارگردان: مهرداد خوشبخت، تهیه‌کننده: حسن کلامی، مدیر فیلمبرداری: مهدی جعفری، مدیر هنری: عبدالحمید قدیریان، مدیر تولید: رحمت عبدالله‌زاده، مدیر صدابرداری: جهانگیر میرشکاری، چهره‌پرداز: محمود دهقانی، مدیر برنامه‌ریزی و  و سرپرست گروه کارگردانی: امیرشهاب اسماعیلی، طراح صحنه: جعفر محمدشاهی، طراح لباس: زهرا صمدی، تدوین: سهراب خسروی، جلوه‌های ویژه بصری: جواد مطوری، جلوه‌های ویژه میدانی: محسن روزبهانی، آهنگساز: بهزاد عبدی، منشی صحنه: ساناز فراهانی، عکاس: علی نیک‌رفتار، فیلمبردار پشت صحنه: رضا رشیدی‌فر، مدیر تدارکات: حسن حیدرزاده.


انتهای پیام /4143/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته