دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 اسفند 1393 - 13:45
غرویان در گفت‌وگو با آنا:

دولت تعامل مطلوبی با علما دارد/ یکی از اعضای خبرگان در دفتر دولت در قم مستقر است

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) گفت: اکنون دولت خودش در قم دفتری دارد و رابطی بین دولت و روحانیت در آنجا مشغول به فعالیت است.
کد خبر : 4698

حجت‌الاسلام محسن غرویان، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره رابطه دولت با علما اظهار کرد: رئیس جمهوری خودشان از علما هستند. رابطه دولت با علما کاملا در شخصیت رئیس جمهوری پیداست. آقای رئیس جمهوری در مجلس خبرگان حضور دارند و ارتباط نزدیکی با حوزه، مراجع و مقام معظم رهبری دارند.


وی افزود: خوشبختانه دائما اعضای دولت و وزرا به حوزه علمیه قم رفت‌و آمد می‌کنند و جلسه دارند و درباره مسائل سیاسی و اجتماعی نظرات خود را مطرح می‌کنند. از این رو تعامل دولت با علما مطلوب ارزیابی می‌شود.


عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) درباره اطلاع‌رسانی مسائل مختلف بین دولت و علما تصریح کرد: این یک کار دوطرفه است هم دفتر علما و مراجع باید دقت بیشتری در خبرگیری‌ها داشته باشند و هم دولت باید اخبار خودش را از کانال صحیح به علما برساند.


غرویان ادامه داد: در این میان واسطه‌هایی هستند که گاهی اخلال ایجاد و روی اغراض خاصی خبرها را تحریف می‌کنند در نتیجه اخبار نادرست را به مراجع می‌رسانند؛ برای مثال از یک خبرگزاری یا روزنامه چیزی را ب نشان می‌دهند که باعث واکنش می‌شود.


وی یادآور شده: دولت خودش در قم دفتری دارد و رابطی بین دولت و روحانیت در آنجا مشغول به فعالیت است و آن دفتر متولی همین است که اخبار درست منتقل و رابطه دولت با روحانیت حفظ شود.


این عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص) در پاسخ به این سؤال که "آیا این دفتر مسئول مشخصی دارد؟" خاطرنشان کرد: من خیلی نمی‌خواهم به این موضوع ورود کنم ولی یکی از اعضای خبرگان در این دفتر مستقر است.


انتهای پیام/

برچسب ها: محسن غرویان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته