دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گبرلو در برنامه «سودای سیمرغ»:

تحریم جشنواره فجر شوخی بود/ سینماگران به این جشنواره نیاز دارند

کارشناس سینما در رابطه با تحریم جشنواره و عدم حضور برخی بازیگران در آن گفت: تحریم جشنواره یک شوخی بود چون سینما و سینماگران به شدت به این جشنواره و حضور خبرنگاران و تحلیل کارشناسان نیاز دارند.
کد خبر : 469779
BQ4K0765.jpg

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، ویژه برنامه «سودای سیمرغ» رادیو گفتگو با موضوع بررسی فیلم‌های جشنواره فیلم فجر و با حضور محمود گبرلو کارشناس و منتقد سینما از محل پردیس سینمایی ملت روانه آنتن شد.


گبرلو در این ویژه برنامه با اشاره به حال و هوای جشنواره فجر امسال گفت: ما هر سال با لذت و افتخار وارد جشنواره و سالن سینما می‌شویم تا اثر جدیدی از سینماگران را تماشا و آینده سینمای ایران را تحلیل کنیم.


این کارشناس و منتقد سینما در رابطه با حواشی جشنواره امسال مبنی بر تحریم جشنواره و عدم حضور برخی بازیگران در آن بیان کرد: بحثی که یک عده درباره تحریم جشنواره مطرح کردند یک شوخی بود چون سینما و سینماگران به شدت به این جشنواره و نمایش فیلم و خبرنگاران و تحلیل کارشناسان نیاز دارند و به همین دلیل هم حتماً در جشنواره حاضر می‌شوند که حاضر شدند و درباره فیلم شان حرف زدند. شوخی است که ما یک جشن سینمایی معتبر کشور را که سالی یک بار برگزار می‌شود تحریم کنیم.


وی همچنین درخصوص عدم پخش برنامه‌های زنده تلویزیون اظهار کرد: شنیدم که برنامه‌های صدا و سیما ضبطی است و به این موضوع اشکال می‌گیرم اما از طرفی هم خوشحالم چون تعدادی از برنامه‌های سینمایی هستند که صرف دیدن یک فیلم در جشنواره رسماً زیرآب فیلم را روی آنتن زنده تلویزیون می‌زنند و سرنوشت فیلم به کلی عوض می‌شود.


گبرلو ادامه داد: من با این کار مخالف بودم و زمانی هم که برنامه «هفت» را اجرا می‌کردم این کار را نکردم و از منتقدان زیادی استفاده کردم اما سوال اینجاست که چرا ما تا این اندازه علیه سینمای ایران حرف می‌زنیم؟! ما درباره فیلم‌هایی که برای ما و خانواده‌ها جنبه آموزشی دارند و بهترین سرگرمی مردمند حرف‌های عجیبی می‌زنیم و کارگردان‌ها را له می‌کنیم.


وی در تعریف نقد صحیح فیلم گفت: نقد به معنای تحلیل صحیح و منصفانه و کارشناسانه یک اثر هنری است نه اینکه از ابتدا یک فیلم را حتی بدون اینکه آن را دیده باشیم زیر سوال ببریم. به نظرم مدتی است که برنامه " هفت " مسیر خودش را گم کرده است.


گبرلو درخصوص فیلم «شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت گفت: شنای پروانه را خیلی دوست داشتم، فیلم جذاب و خوش فرمی بود و نکته مهم این است که معضلات اجتماعی را بدون متهم کردن جناح‌ها و دولت و حاکمیت و پلیس و یا یک فرد، مطرح می‌کند و درباره خود جریان خلاف حرف می‌زند.


انتهای پیام/4028/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته