اولویتی در دو طرفه کردن زیرگذر استاد معین وجود ندارد/نقشی در تعریف پروژه زیرگذر استاد معین نداشتیم
به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، پیروز حناچی در مراسم بهرهبرداری از زیرگذر استاد معین که پیش از ظهر امروز در محله شهرداری منطقه 9 تهران برگزار شد با بیان اینکه انقلاب ما باعث به وجود آوردن وحدت کلمه و اتحاد شد گفت: در گام دوم انقلاب ما باید یاد بگیریم که با وجود اختلاف نظر و سلیقه مصالح عمومی را شناخته و به مصلحتهای اصلی و زیربنایی توجه کنیم.
وی با بیان اینکه ما نقشی در تعریف پروژه زیرگذر استاد معین نداشتیم، افزود: در پلان شهر اتصال برخی نقاط به هم از نظر منطقی صحیح است در حالی که ممکن است در فضا دارای بهرهوری نباشد.
شهردار تهران اظهار کرد: در مدلسازی فضا و جابجایی محورها، دو طرف کردن آنها، تبدیل شریانهای ۲ به یک و ۲ به ۳ و یا بالعکس باید مطالعات لازم انجام شود در غیر این صورت پروژه ضد خودش عمل خواهد کرد.
حناچی در ادامه پروژه طبقاتی شدن اتوبان صدر اشاره کرد و گفت: هیچکس فکر نمیکرد عظیمترین و پرهزینهترین پروژه شهری تأثیر چندانی در ترافیک نداشته باشد.
وی تصریح کرد: در مباحث شهرسازی به این موضوع رژیم ایجاد نکردن مسیرهای سواره گفته میشود.
شهردار تهران با اشاره به این مطلب که تجربه کشورهای موفق در ایجاد مسیر های جدید و یا توسعه حمل و نقل عمومی راه حل دوم است، گفت: رمز این توسعه توجه به مترو و دیگر شکلهای حمل و نقل است.
حناچی با اشاره به این مطلب که در نیمه اسفندماه زیرگذر گیشا به بهرهبرداری خواهد رسید و پس از آن شاهد نسل جدیدی از پروژههای محلهمحور خواهیم بود، گفت: در سال آینده ۲ هزار میلیارد تومان به پروژههای محله محور اختصاص داده شده است. در ۳۵۰ محله شهر تهران ۱۵۰ دفتر مطالعه در حال مذاکره با مردم و تهیه لیست پروژههای محلی است.
شهردار تهران اذعان کرد: ما در مدیریت شهری دارای دو چالش عمومی هستیم. اول این که در بدنه شهرداری نتوانستیم خواست مردم را تبدیل به پروژه کنیم و چالش دیگر ساز و کاری است که درخواست مردم را به لایههای بالاتر منتقل کند.
وی در خصوص اعتراضات مردمی نسبت به این پروژه گفت: جا دارد در اینجا گلهای را مطرح کنم و آن این که پروژهای که امروز شاهد آن بودیم به جهت فنی یکی از دشوارترین پروژههای انجام شده در شهر تهران بود ولی متأسفانه ما در برخورد با آن نقد منصفانه نداشتیم.
شهردار تهران در پایان در ارتباط با دو طرف شدن این مسیر گفت: ما تا زمانی که نسبت به تأثیر تبدیل شدن شریانهای درجه ۳ به ۲ و ۲ به یک مطمئن نشویم آن را در اولویت قرار نمیدهیم ولی بررسی این موضوع را با سرعت بیشتری انجام خواهیم داد.
انتهای پیام/۴۱۰۵/
انتهای پیام/