دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 بهمن 1398 - 11:21
سخنگوی قوه قضائیه در نوزدهمین نشست خبری:/ 1

عرصه انتخابات نباید به عرصه اتهام‌زنی تبدیل شود/ جمعیت کیفری کشور سیل نزولی پیدا کرده است

سخنگوی قوه قضائیه گفت: کاندیداهای نمایندگی مجلس از تخریب و اتهام‌زنی به رقیبان اجتناب کنند زیرا مردم ما از اتهام‌زنی‌های بی‌مورد خاطره خوشی ندارند و عرصه انتخابات نباید به عرصه اتهام‌زنی تبدیل شود.
کد خبر : 469679
637146047576433345_lg.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه قضائی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، غلامحسین اسماعیلی صبح امروز در نوزدهمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در دادگستری استان تهران برگزار شد، با تبریک دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: انقلاب اسلامی ایران که به رهبری امام راحل به عنوان مهمترین پدیده قرن اخیر در جهان هستی رخ داد، فریاد اسلام‌خواهی، استکبارستیزی، مبارزه با ظلم و فساد و تحقق عدالت در جامعه ایران اسلامی بود. امروز همه ما وظیفه داریم در شروع چهل سالگی دوم انقلاب و در فرایند عملیاتی و اجرایی شدن بیانیه گام دوم تلاش‌های خودمان را برای استمرار نهضت حضرت امام خمینی(ره) قدم برداریم و خدا را شاکریم که مردم به عنوان صاحبان اصلی نظام در تمامی برهه های حساس وظیفه خودشان را به نحو احسن و شایسته انجام دادند.


وی ادامه داد: در یک ماه اخیر علی‌رغم همه تلاش‌های دشمنان و با وجود مشکلات و گلایه‌هایی که جمعی از شهروندان از برخی بخش‌ها داشتند، شاهد دو حماسه حضور بی‌نظیر و دو یوم الله در ایران بودیم. اولین حضور، مراسم تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش بود و دومین حماسه نیز اقامه نماز جمعه به امامت ولی امر مسلمین جهان رهبر معظم انقلاب با حضور میلیونی نمازگزاران بود.


سخنگوی قوه قضائیه گفت: در ادامه دو حماسه دیگر را نیز انتظار داریم که اولین آن حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه است و قطعا امسال مردم ما با یاد حاج قاسم سلیمانی و به نیابت از او به میدان خواهند آمد. حضور مردم به معنی مقاومت در برابر دشمنان است. انتظار بعدی ما از مردم شرکت پرشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی است که دوم اسفند ماه برگزار می شود.


اسماعیلی تصریح کرد: کشور ما کشور انتخابات است و در هیچ نظامی به اندازه ایران به انتخابات توجه نشده است؛ امیدواریم این انتخابات نیز مانند ادوار گذشته پرشور برگزار شود. به داوطلبان و هواداران آنها توصبه می‌کنم که قانون را در فرایند تبلیغات انتخاباتی حتما مورد توجه قرار دهند. کسانی که قرار است در سنگر قانون‌گذاری به مردم خدمت کنند باید از ابتدا براساس قانون حرکت کنند و این افراد باید در تبلیغات رقابت جوانمردانه را انجام دهند و کاندیداها از تخریب و اتهام‌زنی به رقیبان اجتناب کنند. امروز مردم ما از اتهام‌زنی‌های بی‌مورد خاطره خوشی ندارند و عرصه انتخابات نباید به عرصه اتهام‌زنی تبدیل شود.


وی اظهار کرد: ما در دستگاه قضائی به خواسته‌های مردم توجه داریم. امروز قوه قضائیه در دوره تحول به دنبال این است که حرف مردم را بشنود و برای اجابت خواسته‌ها در چارچوب ضوابط قانونی با تمامی توان و ظرفیت تلاش کند. در همین راستا سفر بعدی رئیس قوه قضائیه آخر هفته جاری به استان بوشهر خواهد بود تا با مشکلات قضائی مردم این استان نیز آشنا شویم.


سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه در دوره جدید توجه ویژه‌ای به مشکلات زندانیان شده است، گفت: بیشترین بخش نامه‌ها و اظهارنظرهای رئیس قوه قضائیه در ارتباط با موضوع زندان است و ایشان در هر سفر استانی، از زندان‌ها بازدید می‌کند. در هر زندان تلاش این است که وضعیت همه زندانیان در دیدارهای چهره به چهره بررسی شود تا وضعیت زندان‌ها نسبت به گذشته دچار تحولی اساسی شود. زندان محل نگهداری افرادی است که حداسازی آنها از جامعه ضرورت دارد، اما برای برخی از زندانیان می‌توان از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده کرد.


اسماعیلی با بیان اینکه آمار جمعیت کیفری ما سیل نزولی پیدا کرده است، درباره راه‌اندازی مجتمع ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی در دادگستری تهران گفت: در این مجتمع فقط به فکر رسیدگی‌های قضائی نیستیم، بلکه در حوزه پیشگیری و نظارت نیز به صورت ویژه فعال خواهیم بود؛ از طرفی رسیدگی های قضائی با حضور مشاوران تخصصی صورت می گیرد.


انتهای پیام/4110/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته