دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 اسفند 1393 - 11:49

فاضل میبدی: دولت اجازه ندهد عده‌ای برای مراجع و علما ذهنیت‌سازی کنند

حجت‌الاسلام فاضل میبدی، با اشاره به حاشیه‌سازی برخی افراد علیه دولت و القای این مطلب که دولت یازدهم نسبت به مسائل شرعی بی‌تفاوت است، گفت: از این دست تحرکات قبلا هم علیه دولت اصلاحات وجود داشت و در آن زمان هم در مسائل جزئی تحرکات تندی داشتند.
کد خبر : 4696

این عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، با تأکید بر اینکه «دولت یازدهم متأسفانه عملکرد مناسبی در ارتباط‌گیری منسجم با علما و مراجع قم نداشته است»،‌ گفت: عده‌ای که دنبال اغراض جناحی خود و نگران وضع خود هستند، درباره دولت اعتدال هم مانند دولت اصلاحات، به ذهنیت‌سازی برای علما مشغو‌ل‌اند و با وارد شدن به مسائل جزئی و دروغ‌پردازی در این زمینه، علیه دولت جوسازی می‌کنند.


وی در این باره به موضوع مجوز تک‌خوانی زنان اشاره کرد و گفت: دولت باید رابطه‌اش را با علما تقویت کند؛ در غیر این‌ صورت کسانی صحنه‌گردان ارتباط علما با دولت خواهند شد که دلشان به حال شرع و اسلام نسوخته است.


فاضل میبدی با بیان اینکه «عده‌ای می‌خواهند علما را در مقابل دولت قرار دهند تا در انتخابات‌های بعد پیروز شوند»، گفت: آقای روحانی باید یک فرد بانفوذ و صاحب علم در حوزه را برای رابطه با علما انتخاب کند؛ البته اکنون نام کسانی مطرح شده است ولی باید به صورت رسمی فردی را در این زمینه در نظر بگیرند و به صورت رسمی نیز او را به عنوان رابط علما و دولت معرفی کنند.


این استاد حوزه با اشاره به اینکه «دولت می‌تواند در ارتباط با علما بهتر از این عمل کند»، گفت: نباید دولت اجازه دهد که عده‌ای ذهن آقایان را نسبت به دولت خراب کنند. البته دولت کارش اجراست و مراجع درباره امور طلاب و مباحث دینی وظیفه دارند؛ ولی همکاری این دو باعث می‌شود که تلقی‌های ساخته شده برای مراجع و ابهامات آنها نسبت به رویکرد دینی دولت، برطرف شود.


وی با بیان اینکه «البته از برخی علمای بزرگوار نیز انتظار می‌رود، پس از تحقیق و پرس‌وچو از مقام‌های مسئول درباره صحت و سقم گزارش‌های دریافتی واکنش نشان دهند»، افزود: مثلا در موضوع تک‌خوانی زنان، هرچند که واقعا رخ نداده است؛ اما اگر هم واقعا رخ داده بود مبنا آن است که اگر مفسده‌ای در کنارش باشد، حرام است. حضرت امام، آیت‌الله سیستانی، آیت الله تبریزی معتقدند صرف اینکه زنی آواز بخواند مبنای حرمت نیست؛ ولی اگر در کنارش مفسده‌ای باشد، حرام است.


فاضل میبدی در ادامه تصریح کرد: عده‌ای می‌خواهند با اینگونه القائات، دولت را در جهت اهداف خود تضعیف کنند. روزی بهانه می‌آورند که چرا وزیر امور خارجه آمریکا با وزیر امور خارجه‌مان راه رفته است و روزی بهانه دیگری را مطرح می کنند. اگر ملامت‌گران دولت یازدهم، دلشان برای اسلام سوخته بود و به دنبال عدالت اجتماعی بودند، در دولت قبل که بسیاری از ارزش‌های اسلام زیرپا گذاشته می‌شد، دلشان برای اسلام می‌سوخت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته