دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر آموزش‌وپرورش:

به‌جای آموزش کتاب محور، محیط یادگیری متنوع داشته باشیم

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: در سند تحول بنیادین آمده است که به‌جای آموزش کتاب محور، محیط یادگیری متنوع داشته باشیم و باید دید که معلمان تا چه حد به متنوع کردن این محیط توانمند هستند
کد خبر : 469558
3.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محسن حاجی میرزایی در بیست‌ و سومین اجلاس مدیران استانی و مدیران ارشد دانشگاه فرهنگیان که در باشگاه فرهنگیان شهر تهران برگزار شد گفت: دانشگاه فرهنگیان رأس همه دانشگاه‌های کشور است چراکه افرادی را تربیت می‌کند که موضوع تربیت آن‌ها انسان‌ها هستند و باید ذهن و فکر و روان آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهند.


وی در ادامه اضافه کرد: اما نمی‌توانیم ذیل این نام آسوده باشیم چراکه دانشگاه فرهنگیان ظرفیت بالقوه‌ای است و آیا شما اطمینان دارید که معلمانی که در آزمون نهایی پذیرفته می‌شوند، ویژگی‌ها و توانمندی‌های متمایزی از سایر افراد دارند.


وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: در سند تحول بنیادین آمده است که به‌جای آموزش کتاب محور، محیط یادگیری متنوع داشته باشیم و باید دید که معلمان تا چه حد به متنوع کردن این محیط توانمند هستند.


وی افزود: معلمان باید شش ساحت سند تحول بنیادین را در برنامه‌های خود داشته باشند لذا باید پرسید ما چقدر آنان را برای ایفای این نقش تربیت کرده‌ایم.


وی بابیان اینکه تا چه حد توانسته‌ایم سند را در جامعه قابل‌درک و گفتمان سازی کنیم، گفت: اگر نتوانیم تقاضای مؤثر اجتماعی را در هر تحولی ایجاد کنیم آن تحول پا نخواهد گرفت و فرایند تبدیل نیازها به تقاضای مؤثر اجتماعی را معلمان باید یاد بگیرند.


وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه همه مسؤولیت‌هایی که داریم پایدار نیست، اظهار کرد: تا فرصت داریم باید کاری کنیم که به آن افتخار کنیم و در پیشگاه خداوند بتوانیم بگوییم که شایسته عمل کرده‌ایم.


وی در پایان گفت: دانشگاه فرهنگیان را در عمل، سرآمد دانشگاه‌های کشور کنیم و تلاش کنیم تا محصولات این دانشگاه برند جمهوری اسلامی ایران باشد.


انتهای پیام/4145


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته