دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

انتقاد معاون وزیر راه از تراکم‌فروشی شهرداری‌ها

معاون وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از تراکم‌فروشی شهرداری‌ها گفت: تا زمانی که منابع پایداری برای شهرداری‌ها فراهم نشود متاسفانه به این راه حل نادرست روی می‌آورند.
کد خبر : 46954

سعید ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا در پاسخ به این سوال که چرا با روش تامین مالی 75 درصدی شهرداری‌ها از طریق تراکم‌فروشی برخورد نمی‌شود، افزود: تلاش ما بر این است که از طریق فراهم آوردن مدل‌هایی در تامین منابع مالی پایدار شهرداری را ترغیب به استفاده از روش‌های اصولی کنیم.


وی تصریح کرد: شهرداری‌ها باید فارغ از محدودیت‌های منابع مالی به کیفیت شهر و استفاده از ظرفیت‌های آن توجه کنند و شهر را به همین راحتی نفروشند.


مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران اظهار کرد: ضرورت دارد تا منابع مالی شهرداری تقویت شوند و به منابع پایدار تغییر کنند.


پیش از این معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی اعلام کرده‌ بود که ۷۵ درصد درآمد شهرداری‌ها و اداره امور شهری در شهرها مربوط درآمدهای حاصل از ساخت‌و‌ساز و فروش تراکم است.


پیروز حناچی با ابراز تاسف از ناپایدار بودن درآمد شهرداری‌ها و تامین بخش قابل توجه آن از طریق فروش تراکم گفته بود: شهرداری‌ها درآمد ناپایداری دارند و به همین خاطر نیز به تراکم‌فروشی روی می‌آورند و این فروش تراکم توسط نهاد متولی ساخت‌و‌ساز در کشور منجر به ساخت‌و‌ساز در مناطق حادثه‌خیز می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب