دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 بهمن 1398 - 20:13
جهانگیری:

دستگاه‌های اجرایی خدمت‌رسانی به عشایر را افزایش دهند

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: نقش جامعه روستایی و عشایری کشور در بخش تولید و اقتصاد کشور بسیار مهم است و دستگاه‌های اجرایی باید تلاش‌های خود را برای خدمت‌رسانی هر چه بیشتر به آن‌ها افزایش دهند.
کد خبر : 469425
3.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از دولت، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور  با اشاره به یکی از موضوعات مطرح‌شده در جلسه در خصوص عشایر، گفت: جامعه عشایری جامعه‌ای بسیار پرتلاش و زحمتکش است که نقش مؤثری در امنیت غذایی و بی‌نیازی کشور به برخی محصولات کشاورزی و دامپروری ایفا می‌کند.


معاون اول رئیس‌جمهور افزود: نقش جامعه روستایی و عشایری کشور در بخش تولید و اقتصاد کشور بسیار مهم است و دستگاه‌های اجرایی باید تلاش‌های خود را برای خدمت‌رسانی هر چه بیشتر به آن‌ها افزایش دهند.


وی همچنین با اشاره به اقدامات دولت در مناطق روستایی در سال‌های اخیر اظهار کرد: گازرسانی در مناطق روستایی طی سال‌های فعالیت دولت تدبیر و امید بیش از میزان گازرسانی در تمام ادوار گذشته بوده است به نحوی که از ابتدای انقلاب اسلامی تا زمان این دولت به ۱۴ هزار روستا گازرسانی شده بود و از ابتدای دولت یازدهم تا کنون نیز به بیش از ۱۴ هزار روستا گازرسانی شده است.


جهانگیری افزود: دولت  اقدامات و کارهای بزرگی نیز در حوزه آبرسانی، احداث جاده‌ها و مقاوم‌سازی مسکن روستایی انجام داده و تمام تلاش خود را برای رونق بخشیدن به مناطق روستایی و عشایری به کار بسته است.


در این جلسه که وزرای آموزش‌وپرورش، ورزش و جوانان، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دادگستری، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی و استاندار تهران نیز حضور داشتند، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی گزارشی از جلسات برگزار شده برای بررسی طرح اصلاح ساختار مؤسسات آموزشی و پژوهشی وزارت جهاد کشاورزی ارائه کرد که پس از تشریح ضرورت‌های موجود برای اصلاح ساختار سازمانی، حذف واحدهای موازی و سازمان‌دهی مراکز و مؤسسات تحقیقاتی وابسته به این وزارتخانه، تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ و این طرح با اعمال برخی اصلاحات به تصویب رسید.


در ادامه این جلسه طرح تغییر عنوان شورای عالی عشایر به شورای عالی عشایر و توسعه روستایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اعضای شورا با این طرح به منظور هماهنگی در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کلان بین دستگاه‌های اجرایی در جهت رسیدگی به وضع جامعه روستایی و عشایر کوچ‌نشین کشور موافقت کردند.


طرح نگهداری و بهره‌برداری اماکن ورزشی توسط دهیاری‌ها از دیگر موضوعات مطرح‌شده در این جلسه بود که پس از بحث و تبادل نظر و ارائه دیدگاه‌ها و نظرات مختلف، به وزارت ورزش و جوانان اجازه داده شد حق بهره‌برداری و نگهداری از اماکن ورزشی واقع در روستاها را با حفظ مالکیت دولت و تشخیص این وزارتخانه به دهیاری‌ها و بخش خصوصی واگذار کند.


طرح اصلاح و ابطال یکی از مصوبات شورای عالی (موضوع ضوابط تأمین دستیاران ستادی دستگاه‌های کشور) به‌موجب رأی دیوان عدالت اداری نیز در این جلسه موردبررسی و تصویب قرار گرفت.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته