دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 بهمن 1398 - 15:10
با شیوع بیماری کرونا در جهان؛

افزایش تقاضا برای خرید دستگاه تولید ماسک طبی در کشور

کارشناسان فروش شرکت‌های عرضه‌کننده دستگاه تولید ماسک طبی، از افزایش تقاضا برای خرید این دستگاه، پس از شیوع بیماری کرونا خبر می‌دهند.
کد خبر : 469184
61549864.jpg

کارشناسان فروش شرکت‌های عرضه‌کننده دستگاه تولید ماسک طبی در گفتگو با خبرنگار حوزه پزشکی و بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، از افزایش تقاضا برای خرید این دستگاه پس از شیوع بیماری کرونا خبر می‌دهند.


کارشناس فروش یکی از این شرکت‌ها گفت: ما در سال‌های گذشته با ورود به فصل سرما و افزایش آلودگی هوا، تقاضای خرید تعداد بیشتری از دستگاه‌های تولید ماسک طبی را داشته‌ایم اما امسال تعداد تقاضاها افزایش داشته است.


وی افزود: درحالی‌که در زمان مشابه سال گذشته، میزان فروش این دستگاه، یک یا دو عدد در ماه بوده است، امسال به 3 تا 4 دستگاه در ماه افزایش فروش داشته‌ایم.


کارشناس شرکت دیگری که در عرضه این دستگاه فعالیت می‌کند با اشاره به افزایش چشمگیر تماس برای خرید دستگاه اولید ماسک طبی گفت: در روزهای اخیر بیش از 10 تماس در روز برای خرید این دستگاه دارم که با توجه به مقایسه این میزان درخواست با مدت مشابه سال گذشته و حتی ماه قبل، می‌توان حدس زد شیوع بیماری کرونا در جهان، در این افزایش درخواست برای خرید دستگاه تولید ماسک بدون تأثیر نبوده است.


به گزارش آنا، ماسک طبی N95 یکی از انواع ماسک پزشکی با کارایی فیلتراسیون بالای 95 درصد است. با مصرف این ماسک، به هنگام قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا و میکروب‌های ریز معلق در هوا، از استفاده‌کننده محافظت می‌کند. ماسک طبی در برابر نفوذ مایعات نیز مقاوم است. البته آن‌گونه که در گزارش‌های دیگری آمده است، عملکرد مطلوب این ماسک در برابر ویروس کرونا هنوز تأیید نشده است اما برخی از شرکت‌ها در چین استفاده از ماسک‌های بهداشتی را  برای کارمندان الزامی کرده‌اند. مدارس کره جنوبی نیز به والدین گفته‌اند که هنگام بازگشت فرزندانشان از تعطیلات زمستانی ، فرزندان خود را به ماسک و ضدعفونی‌کننده دست مجهز کنند.


دکتر مارک دنیسون از مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت در نشویل می‌گوید: همه ویروس‌ها به‌اندازه کافی کوچک هستند که بتوانند از یک ماسک پزشکی عادی عبور کنند. اما میکروب‌ها به‌طورکلی یک‌بار در هوا پخش نمی‌شوند. دنیسون که پیش‌ازاین مطالعاتی روی ویروس‌های مرس و سارس داشته معتقد است روش‌های انتقال ویروس کرونا بسیار متنوع است.


وی می‌افزاید: برای مثال ویروس‌ها از شخصی به شخص دیگر با پاشیدن قطرات عطسه یا سرفه نیز می‌شوند. این قطرات روی دست‌ها و سایر سطوح بدن و لباس فرود می‌آیند، سپس افراد در چشم‌ها ، بینی  یا دهان خود  ویروس را دریافت می‌کنند. ماسک‌ها می‌توانند قطرات بزرگ را از عطسه یا سرفه مسدود کنند. دنیسون می‌گوید این به این معناست که ماسک‌ها بی‌ارزش نیستند.


انتهای پیام/4145/


انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا ماسک
ارسال نظر
هلدینگ شایسته