دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 بهمن 1398 - 21:14
شمارش معکوس برگزیت؛

نمایندگان انگلیس پارلمان اروپا را ترک می‌کنند

در حالی که روز ۳۱ ژانویه، موعد خروج رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا، رفته رفته فرا می‌رسد نمایندگان این کشور برای ترک پارلمان اروپا آماده می‌شوند.
کد خبر : 468903
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از یورونیوز، 


در حالی که روز ۳۱ ژانویه، موعد خروج رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا، رفته رفته فرا می‌رسد نمایندگان این کشور برای ترک پارلمان اروپا آماده می‌شوند.


۷۳ نماینده انگلیس در پارلمان اروپا که کمتر از ۹ ماه از زمان انتخابشان در ماه ژوئیه سال گذشته می‌گذرد با اجرای برگزیت دیگر در مقر پارلمان اروپا در استراسبورگ و بروکسل مسئولیتی نخواهند داشت و باید به کشورشان بازگردند.


در مراسمی رسمی که روز ۳۱ ژانویه برگزار خواهد شد، پرچم انگلیس از جمع پرچم‌های حاضر در پارلمان اروپا جمع‌ می‌شود و یکی از پایه پرچم‌ها به موزه اتحادیه اروپا در بروکسل فرستاده خواهد شد.


جودیت بانتینگ، نماینده انگلیس که در حال بسته‌بندی لوازم دفترش است، درباره احتمال بازگشت انگلیس به اتحادیه اروپا می‌گوید: «اتحادیه اروپا عالی بود و نقش حمایتی خودش را ایفا کرد اما این ما بود که انتخاب کردیم آن را ترک بگوییم. نمی‌توانیم فردا برگردیم و بگوییم ما دوباره آمدیم. این کاملاً غیرواقع‌بینانه است».


نمایندگان انگلیس باید قبل از ترک استراسبورگ کارت ورود به پارلمان، کارت‌های مجوز عبور در اتحادیه اروپا، برگه‌های رأی، کلیدهای دفتر، آیپدها و لپتاپ‌ها و همین‌طور بلیت رایگان استفاده از خطوط ریلی بلژیک (برای رفت‌وبرگشت به بروکسل، مقر اتحادیه اروپا) را تحویل دهند.


نمایندگان پارلمان اروپا به ازای هر سال نمایندگی، حقوق یک ماه را دریافت می‌کنند. این در حالی است که نایجل فارانژ، رهبر حزب برگزیت انگلیس که سابقه ۲۰ سال عضویت در پارلمان اروپا را دارد گفته است این مبلغ را که برای وی بالغ بر حدود ۱۸۰ هزار یورو می‌شود، دریافت نخواهد کرد.


پارلمان اروپا اعلام کرده است که نمایندگان حزب برگزیت انگلیس، شامل موافقان سرسخت جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا، به مراسم رسمی پایان حضور انگلیس در اتحادیه اروپا دعوت نخواهند شد.


نمایندگان انگلیسیی که از پارلمان اروپا خارج می‌شوند می‌توانند در صورت تمایل، تقاضای عضویت در نهاد ادوار پارلمان را ارائه کنند.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته