دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 بهمن 1398 - 13:37
مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران:

ساختمان‌ها به سیستم اعلام هشدار حریق مجهز می‌شوند

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران با بیان اینکه ساختمان‌های شهر تهران به سیستم اعلام هشدار حریق مجهز می‌شوند، گفت: در این طرح دیگر نیازی به تماس مردم نیست زیرا سازمان آتش‌نشانی به‌صورت اتوماتیک از وقوع آتش‌سوزی مطلع خواهد شد.
کد خبر : 468787
1398051712384081518065694.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، رضا داوری در حاشیه جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در ارتباط با طرح الحاق ساختمان‌ها به سیستم اعلام هشدار سازمان آتش نشانی شهر تهران اظهار کرد: براساس ماده 7 مصوبه‌ای در سال 95 در شورای شهر تهران مقرر شده بود طرح مانیتورینگ ساختمان‌ها به اجرا درآید.


وی با بیان این‌که با تصویب این طرح از این پس شاهد اتصال هوشمند سیستم اطلاع حریق ساختمان به سامانه سازمان آتش نشانی شهر تهران خواهیم بود، گفت: در این طرح دیگر نیازی به تماس مردم نیست زیرا سازمان آتش‌نشانی به‌صورت اتوماتیک از وقوع آتش‌سوزی مطلع خواهد شد.


مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران ادامه داد: این طرح برای هیچ‌کس الزامی قرار نداده و اجبار آن تنها مربوط به ساختمان‌های شهرداری تهران است.


داوری کشف زودهنگام حریق را یکی از مزایای این طرح دانست و گفت: ساختمان‌های متصل به سامانه اعلام حریق هر 6 ماه یکبار بازدید شده و مورد بررسی قرار می‌گیرند. هوشمندسازی این طرح با سازمان‌ فاوای شهرداری تهران در حال انجام است.


وی با اشاره به تفاوت این طرح با طرح پلاک ایمن نیز گفت: بله این طرح متفاوت است زیرا طرح پلاک ایمن یک طرح فرهنگی است که وسایل و تجهیزاتی در آن به‌کار گرفته نمی‌شود.


مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران ضمن بیان اهمیت سیستم‌های اعلام حریق افزود: در این طرح همزمان با مشاهده و حس وقوع حریق سیستم شروع به آلارم و هشدار کرده و همزمان با شهروندان، سازمان آتش نشانی هم مطلع خواهد شد.


داوری در پایان گفت: در این خصوص تصمیم خوبی در شورا گرفته شده و با تصویب آئین‌نامه آن گام اول برای ابلاغ آن برداشته شده است و کلیه منابع برای تأمین هزینه‌های آن نیز در نظر گرفته شده است.


انتهای پیام/4105/
 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته