دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 بهمن 1398 - 11:25
کارشناس انرژی مطرح کرد؛

بهسازی نیروگاه‌ها راهکار کاهش مصرف گاز/ بهینه‌سازی نیروگاه و صنایع به توافق پاریس ارتباطی ندارد

سیدی درباره راهکاز کاهش مصرف گاز گفت: برای کاهش مصرف باید بین همه عوامل اولویت‌بندی کرد و نمی‌توان همه عوامل را با هم شروع کرد. از نظر من مهمترین راهکار بهینه‌سازی مصرف گاز در نیروگاه‌ها است.
کد خبر : 468757

علی سیدی در گفتگو با خبرنگار انرژی گروه اقتصادی خبرگزاری آنا درباره دلایل افزایش مصرف گاز در کشور گفت: افزایش مصرف گاز در فصل زمستان به چند دلیل به وقوع پیوست. با ورود به فصل‌های سرد سال مصرف خانگی معمولاً افزایش می‌یابد که کاهش شدید دما در روزهای اخیر موجب افزایش بیشتر مصرف خانگی و غیر خانگی شده است.


وی افزود: عامل دوم بالا بودن مصرف گاز نیروگاه‌‌ها و صنعت است. بازده نیروگاه‌ها و صنعت کشور بسیار پایین است و باید بهسازی شوند تا مصرف گاز آن‌ها کاهش یابد.


این کارشناس انرژی ادامه داد: برای کاهش مصرف نیز باید بین همه عوامل اولویت‌بندی کرد و نمی‌توان همه عوامل را با هم شروع کرد. از نظر من مهمترین راهکار بهینه‌سازی مصرف گاز در نیروگاه‌ها است که این موضوع ارتباطی به توافق پاریس ندارد. درهر صورت باید این مشکل با برنامه‌های داخلی حل کنیم.


سیدی در واکنش به گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال خاموشی در فصل زمستان گفت:  احتمال خاموشی در زمستان هم اگر مطرح می‌شود، اشتباه است. اگر در تابستان مطرح می‌شد درست بود و ارتباط آن به توافق پاریس هم غلط است.


انتهای پیام/4141/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته