دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی:

اولویت پرداخت با سپرده‌های جاری «میزان» است

رئیس شورای هماهنگی بانک های خراسان رضوی گفت: پرداخت سپرده جاری سپرده گذاران تعاونی منحل شده میزان در اولویت است.
کد خبر : 46865


به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، علی صادقی در گفت و گو با خراسان در پاسخ به این سوال که برنامه برای پرداخت مطالبات سپرده گذاران «میزان» چیست؟ اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای ملی پول و اعتبار تعاونی میزان به بانک صادرات واگذار شد و کسانی که دارای سپرده جاری در میزان هستند، در اولویت پرداخت مطالبات قرار دارند.وی با بیان این که بر همین مبنا افرادی که سپرده بلند مدت دارند در نوبت بعدی قرار دارند افزود: بانک صادرات در مجموع کل تعهداتی را که دارد هم در وصول و هم در پرداخت انجام خواهد داد و جای نگرانی نیست.

وی در پاسخ به این سوال که سود سپرده ها تاچه زمانی پرداخت خواهد شد؟ گفت: سود حساب ها تا زمانی که میزان برقرار بوده است پرداخت می شود.




صادقی درپاسخ به این سوال که آیا برای پرداخت مطالبات برنامه زمان بندی هم مد نظر است؟ تاکید کرد: بانک صادرات در این باره نیز بررسی لازم را می کند تا مشخص شود مطالبات میزان در چه مدتی وصول می شود و چه مدت پرداخت سپرده ها طول می کشد و طبق همان زمان بندی عمل می کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که میزان به بانک صادرات واگذار شده است بسیاری از مردم اعتماد می کنند و احتمال این که سپرده های خود را در بانک صادرات باقی بگذارند زیاد است.شایان ذکر است استاندار خراسان رضوی چند روز پیش اعلام کرده بود: جدول زمان بندی و نحوه مراجعه سپرده گذاران ظرف روزهای آینده از طریق بانک صادرات به اطلاع سپرده گذاران و مردم خواهد رسید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، «علی رضا رشیدیان» افزود: با تلاش ها و پیگیری های به عمل آمده و اجماعی که در سطح ملی و استانی صورت گرفت، تمام دارایی ها، بدهی ها و کارکنان تعاونی اعتباری منحل شده میزان در چارچوب تعریف شده حقوقی و بانکی که متضمن حقوق سپرده گذاران، کارکنان و سهامداران است به بانک صادرات واگذار شد.وی در مصاحبه خبری درباره فرجام تعاونی منحل شده میزان گفت : همان گونه که مردم شریف استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی مستحضرند تعاونی مذکور با تصویب کارگروه ساماندهی بازارهای غیرمتشکل پولی که با ترکیب نهادهای اقتصادی و حاکمیتی به ریاست بانک مرکزی تشکیل می شود، در تاریخ 12 خرداد ماه امسال منحل و مدیریت حدود یک میلیون حساب، 3200 میلیارد تومان سپرده، 1056 کارمند، 110 شعبه و 2800 میلیارد تومان تسهیلات جاری به هیئت تسویه واگذار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته