دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 بهمن 1398 - 16:11
حبیبی در گفتگو با آنا:

انتقاد مغرضانه اهالی هندبال انگیزه را از بازیکنان گرفت/ ملی‌پوشان به جای تمرین گریه کردند!

سرمربی تیم ملی هندبال کشورمان گفت: پس از تساوی مقابل کره جنوبی و از دست دادن سهمیه جهانی بازیکنان از نظر روحی و روانی به‌هم ریختند و به جای تمرین گریه کردند.
کد خبر : 468407
10756663_874.jpg

علیرضا حبیبی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره کسب عنوان ششمی تیم ملی هندبال در رقابت‌های قهرمانی آسیا و سقوط یک پله‌ای این تیم گفت: بعد از بازی با کره جنوبی و کسب تساوی و عدم کسب سهمیه مسابقات جهانی، بازیکنان ضربه روحی سنگینی خوردند. تا قبل از بازی با امارات هر چقدر که از نظر روحی روانی تلاش می‌کردیم تا بازیکنان به شرایط عادی برگردند، این اتفاقات نیفتاد. اشکالات و ضعف‌های تیم ملی را شناختیم و روی آن کار کردیم اما از نظر روحی روانی در وضعیت نرمالی نبودیم.


وی گفت: شرایط به‌گونه‌ای بود که در یکی از تمرینات بدنسازی، بازیکنان به‌جای تمرین کردن، گریه کردند و به همین خاطر با بی‌انگیزگی تمام مقابل امارات به میدان رفتند. عدم تمرکز، اشتباهات پی‌درپی در نهایت منجر به شکست ما مقابل این تیم شد. هر بازیکنی هم که تعویض می‌کردیم، فرقی نمی‌کرد و ذخیره‌ها هم از نظر روحی روانی در وضعیت نامناسب بودند. از دست دادن سهمیه جهانی برای ملی‌پوشان اتفاق دردناکی بود و نتوانستند با این موضوع کنار بیایند.


سرمربی تیم ملی هندبال عنوان کرد: یکی از دلایل بی‌انگیزگی ملی‌پوشان برابر تیم امارات، انتقادهای مغرضانه برخی اهالی هندبال بود. متأسفانه هنوز بازی‌ها به پایان نرسیده بود که برخی از بازیکنان مورد هجمه قرار گرفتند. در صورتی که باید این اجازه داده می‌شد تا مسابقات تمام شود و بعد از آن، منتقدان در مورد عملکرد تیم ملی و بازیکنان صحبت می‌کردند. از دست دادن سهمیه جهانی ضربه سنگینی به ما وارد کرد و انتقادهای مغرضانه حداقل انگیزه‌ای را هم که داشتیم از بین برد.


حبیبی اظهار کرد: کادر فنی و همه بازیکنان تمام تلاش خود را به‌کار گرفتند و با شرایطی که خیلی دشوار بود، همه بازیکنان در کنار هم قرار گرفتند. اگر نقدها به تیم سازنده بود، ما از آنها استفاده می‌کردیم اما وقتی که تیم با مشکلات متعددی روبه‌رو بود و خیلی از بازیکنان در تیم‌های باشگاهی خود مشغول به کار بودند و سخت بود که خودشان را به ایران برسانند اما با همه این موارد تلاش کردند، به نظرم این انتقادها درست نیست یا حداقل به بعد از بازی‌ها موکول می‌شد.


وی در مورد عدم حضور دستیار در نیمکت تیم ملی گفت: فدراسیون اخوان را به عنوان کارشناس و مدیر فنی تیم انتخاب کرده بود. رسول دهقان هم به عنوان مربی دروازه‌بانان حضور داشت. آلن و ایوان بلوویچ هم به‌عنوان بدنساز و آنالیزور در کنار ما بودند. قطعاً من هم دوست داشتم یک کادر فنی باتجربه در ابعاد مختلف در کنار ما باشند اما در بحث حضور این نفرات باید به کمیته برون‌مرزی هم توجه کرد. آنها یک تعداد محدودی را به خارج از کشور اعزام می‌کنند و این موضوع خارج از اختیار ما بود.


انتهای پیام/4048/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته