دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 بهمن 1398 - 10:00
فومنی در گفتگو با آنا:

درخواست ظریف برای مذاکره با آمریکا ناشیانه بود

دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات گفت: هنوز یک ماه از شهادت سردار سلیمانی نگذشته و به‌جای اینکه مسئولان دولت در برابر دشمن موضع‌گیری قوی داشته باشند، وزیر امور خارجه می‌گوید، دولت حاضر است در صورت رفع کامل تحریم‌ها با آمریکا مذاکره کند که این درخواست ناشیانه است.
کد خبر : 468390

حجت‌الاسلام محمدزارع فومنی در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره طرح موضوع احتمال مذاکره با آمریکا از سوی ظریف اظهار کرد: من به عنوان یک ایرانی از این درخواست آقای ظریف تأسف خوردم. این درخواست در زمانی مطرح می‌شود که تمام مردم، جناح‌های سیاسی و حتی مخالفان نظام به مذاکره با آمریکا در این شرایط اعتقاد ندارند.


وی افزود: چنین درخواستی را از سوی آقای ظریف باید نظر شخصی دانست نه نظر نظام؛ چون نظر نظام و غالب مردم چنین چیزی نیست.


دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات با بیان اینکه مذاکره با آمریکا زمانی ممکن است که آنها ابتدا به حقوق ملت ایران احترام بگذارند و ملت ایران را تحقیر نکنند، یادآور شد: هنوز یک ماه از شهادت سردار سلیمانی نگذشته و به‌‌جای اینکه مسئولان دولت آقای روحانی در برابر دشمن موضع‌گیری قوی و محکمی داشته باشند، وزیر امور خارجه او می‌گوید دولت حاضر است در صورت رفع کامل تحریم‌ها با آمریکا مذاکره کند.


فومنی درخواست ظریف را ناشیانه عنوان کرد و گفت: سیاست خارجی آقای روحانی موفق نبوده؛ به‌عنوان مثال اگر متن برجام با دقت بیشتری مطالعه و تصویب می‌شد، امروز چنین مشکلاتی در داخل و سیاست خارجی وجود نداشت.


وی خاطرنشان کرد: دولت به‌‌جای اینکه در مواقع حساس محکم بایستد و مواضع قدرتمندی اتخاذ کند، از خود ضعف نشان می‌دهد و متأسفانه برخی دولتمردانش مطالبی را مطرح می‌کند که به نظام و غرور ملی آسیب می‌رساند.


به گزارش آنا، ظریف در مصاحبه‌ای در پاسخ به این پرسش که «آیا مذاکره با آمریکا را پس از ترور سردار سلیمانی غیرمحتمل می‌دانید؟»، گفت: خیر! من هرگز چنین امکانی را رد نمی‌کنم؛ به شرط آنکه آنها رویکرد خود را تغییر دهند و واقعیات را به رسمیت بشناسند. از نظر ما مهم نیست که چه کسی در کاخ سفید می‌نشیند. چیزی که اهمیت دارد، نحوه رفتار آنهاست. دولت ترامپ می‌تواند گذشته‌اش را جبران کند، تحریم‌ها را بردارد و پای میز مذاکره بازگردد. ما کماکان پای میز مذاکره هستیم و آنها میز را ترک کردند.


انتهای پیام/4079/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
France
سه‌شنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰
۰
ذلیلانست نه ناشیانه .ظریف نگران ناراحتی ترامپ ازخودشه .نه عزت ایران وایرانی.
هلدینگ شایسته