دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش در گفت‌و‌گو با آنا:

مصوبه ترمیم معدل داوطلبان کنکور هنوز به امضا رئیس جمهوری نرسیده است/ معدل داوطلبان هیچ تغییری نمی‌کند

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه مصوبه ترمیم معدل داوطلبان کنکور هنوز به امضا رئیس جمهوری نرسیده است، گفت: در این مصوبه در واقع داوطلبان می‌توانند برخی از نمرات خود را ارتقا دهند و معدل کارنامه آنها تغییری نمی‌کند.
کد خبر : 46832

عبدالرسول عمادی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده در خصوص مصوبه ترمیم معدل در شورای عالی آموزش و پرورش اظهار کرد: این مصوبه هنوز ابلاغ نشده است. این مصوبه در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شده است اما چون رئیس این شورا رئیس جمهوری است هنوز این مصوبه به امضای ایشان نرسیده است.


وی افزود: هم‌اکنون در حال نگارش آیین‌نامه این مصوبه هستیم و پس از اینکه این مصوبه به امضای رئیس جمهوری رسید جزییات آن را اعلام می‌کنیم.


رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه این مصوبه به معنای ارتقاء معدل داوطلبان نیست، اضافه کرد: به استناد این مصوبه در واقع سوابق داوطلبان ترمیم می‌شود. کسانی که فارغ‌التحصیل می‌شوند کارنامه‌شان به سازمان سنجش ارسال می‌شود و از ترکیب نمرات آنها برای ورود به دانشگاه استفاده می‌شود، حال ممکن است دانش‌آموزی بخواهد یکی از نمرات خود مثلا شیمی، فیزیک و ... را بالا ببرد و آن را ترمیم کند.


عمادی توضیح داد: این داوطلب می‌تواند این نمره را با دادن یک آزمون ارتقا دهد اما نمره کارنامه فارغ‌التحصیلی‌اش تغییری نمی‌کند و کارنامه‌اش با همان معدل قبلی قابل دسترسی است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته