دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 آبان 1394 - 16:20
رئیس دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت:

تاکنون موردی از شپش در مدارس گزارش نشده است

رئیس دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با بیان اینکه تاکنون موردی از شپش در مدارس گزارش نشده است، گفت: به تمام واحد‌های بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دستورالعمل بررسی، پیگیری و درمان شپش در صورت مشاهده اعلام شده است.
کد خبر : 46826

دکتر محمد اسماعیل مطلق در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی آنا، در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر مشاهده شپش در برخی مدارس کشور، گفت: تاکنون موردی در این خصوص به وزارت بهداشت گزارش نشده است.


رئیس دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، افزود: پس از پیگیری خبر منتشر شده در برخی رسانه‌ها به واحد‌های بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور دستور دادیم تا این موضوع را در مدارس استان بررسی و نتایج را اعلام کنند و در صورت مشاهده هرگونه شپش اقدامات پیشگیری و درمان را بر اساس آموزش‌هایی ارائه شده اعمال کنند.


وی یادآور شد: هر ساله در شهریور ماه کارگاهی با حضور کارشناسان بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار می‌شود که در خصوص بیماری‌هایی که ممکن است در مدارس بروز کند به ارائه راه‌های پیشگیری، درمان و اطلاع‌رسانی آموزش‌های لازم پرداخته شود.


مطلق در پاسخ به سوال خبرنگار آنا درباره تائید یا رد اخبار منتشر شده پیرامون وجود شپش در برخی مدارس استان البرز نیز گفت: تاکنون گزارشی به ما اعلام نشده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته