دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 بهمن 1398 - 10:05
مازنی در گفتگو با آنا:

دست دولت برای برگزاری انتخابات بدون نقص بسته نیست

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مجموعه قوانین و مقررات کشور برای برگزاری انتخابات سالم بدون نقص گفت: به لحاظ قانونی دست دولت در این زمینه برای برگزاری انتخابات بسته نیست.
کد خبر : 468148
_الاسلاماحمدمازنیعضوکمیسیونفرهنگیمجلسشورایاسلامیبااعضایخانهموسیقی-e1559369130320.jpg

حجت‌الاسلام احمد مازنی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به مجموعه قوانین و مقررات کشور برای برگزاری انتخابات سالم بدون نقص اظهار کرد: به لحاظ قانونی دست شورای نگهبان و دولت در این زمینه بسته نیست؛ به شرط اینکه به جای پاسخگویی به توئیت‌های یکدیگر، مفاسد واقعی مانند تخلف‌های مالی در حوزه انتخابات را شناسایی کرده و جلوی آن را بگیرند و این مراقبت را در طول انتخابات هم داشته باشند.


وی با بیان اینکه در شورای گفتگوی ملی پیرامون بداخلاقی‌های انتخاباتی بحث‌های زیادی داشتیم، گفت: خروجی این مباحث میثاق‌نامه 17 ماده‌ای شد که به همه احزاب ملی، شورای نگهبان، ستاد انتخابات کشور و تک تک نمایندگان پیشنهاد شده و در اختیار آنان قرار گرفته است.


نماینده تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید در انتخابات بیشتر از محاسن و برنامه‌های خود بگوییم و کمتر به تخریب روی بیاوریم و تعهد اخلاقی نسبت به فضای انتخابات داشته باشیم.


مازنی نقد منصفانه، عادلانه و مستدل را راه دیگری برای تنویر افکار عمومی بیان کرد و گفت: برخی کاندیداها بیش از تبلیغ تخریب می‌کنند. کسی که تبلیغ خود را در تخریب دیگران ببیند، قطعاً دیگران را هم ترغیب به ورود در این فضا کرده و متأسفانه این مسئله‌ای است که از هم اینک آغاز شده است.


وی با تأکید بر اینکه 41 سال است همه جریان‌ها ذیل گفتمان انقلاب اسلامی رقابت دارند، خاطرنشان کرد: در طول انتخابات‌‌هایی که برگزار شده، جریانی گاه اکثریت شده و گاه اقلیت و در مجلس دهم هم دیدیم که سه جریان اقلیت در مجلس حاکم شد. 


عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در جلسات شورای گفتگوی ملی همه بر اجرای مرّ قانون و حرکت در راستای منافع ملی تأکید کردیم و اگر این مهم اتفاق بیفتد انتخابات خوبی خواهیم داشت.


انتهای پیام/4034/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته