دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو کمیسیون تلفیق در گفتگو با آنا:

پیشنهاد کاهش معافیت مالیاتی در مناطق آزاد مطرح شد/ اخذ مالیات از لوکس‌نشینان

سعیدی با اشاره به پیشنهادهای اخیر در خصوص اخذ مالیات به عنوان درآمد جایگزین صادرات نفت گفت: پیشنهادهایی برای کاهش تعداد سال معافیت مالیاتی شرکت‌های مناطق آزاد وجود دارد تا به صورت تبصره الحاقی به بودجه اضافه شود.
کد خبر : 468113
33203217_1743624972393624_1983355303894188032_n.jpg

محمداسماعیل سعیدی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا،‌ با اشاره به آخرین وضعیت بررسی بودجه سال 99 گفت: در جلسه اخیری که در کمیسیون تلفیق برگزار شده است شهرداری‌ها مکلف شدند تا خانه‌های خالی را شناسایی کنند که پس از شناسایی این خانه‌ها مالیات آن را بر اساس آیین‌نامه‌های موجود دریافت خواهد شد و پیش‌بینی شده است 50 درصد از درآمد آن به شهرداری‌ها پرداخت شود و مابقی آن نیز به خزانه دولت واریز خواهد شد.


وی درباره اخذ مالیات از خانه‌ها و خودروهای لوکس تصریح کرد: در بودجه 99 مقرر شد که از خودروهای بالای 700 میلیون تومان و خانه‌های بالای 10 میلیارد تومان مالیات اخذ شود همچنین سازوکار اجرای آن نیز به وزارت راه و شهرسازی و دولت واگذار شده تا درآمد حاصل از آن به طور دقیق محاسبه شود زیرا اطلاعات کامل در اختیار این وزارت‌خانه است هرچند در بودجه 99 درآمد مشخصی  برای آن تعیین نشده است.


سعیدی درباره سرنوشت معافیت مالیاتی مناطق آزاد در بودجه 99 نیز گفت: پیشنهادهایی برای کاهش تعداد سال معافیت مالیاتی شرکت‌های مناطق آزاد وجود دارد تا به صورت تبصره الحاقی به بودجه اضافه شود. از آن طرف پیشنهادهایی برای تمدید معافیت مالیاتی مناطق آزاد نیز وجود دارد اما کمیسیون تلفیق هنوز به جمع‌بندی دقیقی نرسیده است.


این عضو کمیسیون تلفیق افزود: بودجه در هفته جاری در کمیسیون تلفیق به طور کامل به تصویب می‌رسد اما بررسی آن در صحن علنی، پس از انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز می‌شود. به همین خاطر پیشنهادهایی مبنی بر تصویب دوسوم یا یک‌دوازدهم یا دودوازدهم وجود دارد باید دید که روند تصویب به چه صورت پیش می‌رود.


نماینده مردم تبریز درباره تکلیف صادرات نفت در بودجه 99 گفت: تحقق صادرات یک میلیون بشکه نفت، بلندپروازانه‌ است به همین خاطر راهکارهایی در کمیسیون مطرح شده تا برای آن میزان حداقلی مثل 700 هزار بشکه  تعیین شود و محل هزینه‌کرد آن نیز در پروژه‌های زیربنایی و رفاه عمومی باشد و از هزینه آن در بودجه جاری جلوگیری شود. همچنین در کمیسیون تلفیق برای فروش نفت بر دو روش صادرات از طریق بورس و همچنین تهاتر در قبال اوراق فروخته شده به پیمانکاران، تاکید شد.


انتهای پیام/4141/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته