دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 بهمن 1398 - 12:19
سفارت ایران در پکن:

موردی از ابتلای هموطنان ایرانی مقیم چین به کرونا ثبت نشده است

سفارت ایران در پکن اعلام کرد که تاکنون گزارشی از ابتلای هموطنان ایرانی مقیم چین به ویروس کرونا دریافت نشده است.
کد خبر : 468099
download (3).jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین در اطلاعیه‌ای با بیان اینکه آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در چین با حضور محمد کشاورززاده، سفیر ایران در محل سفارت در پکن بررسی شد، اعلام کرد: تاکنون گزارشی از ابتلای هموطنان ایرانی مقیم چین به این ویروس دریافت نشده است.


سفارت ایران در این اطلاعیه تأکید کرده است که این سفارتخانه در ارتباط مستقیم با ایرانیان مقیم شهر «ووهان» و همچنین در تماس مستمر با مقامات دولت مرکزی چین و مسئولان شهر ووهان، پیگیر آخرین وضعیت ایرانیان مقیم است.


این سفارتخانه روز گذشته (جمعه) در اطلاعیه‌ای به‌دنبال انتشار ویروس کرونا در چین، اعلام کرده بود: با توجه به شیوع ویروس جدید کرونا از هموطنان ارجمند مقیم چین درخواست می شود علاوه بر توجه به هشدارهای پزشکی و بهداشتی، تا حد امکان از حضور در مکان‌های پر تردد خودداری کنند.


در این اطلاعیه با بیان اینکه طبق تمهیدات دولت چین در حال حاضر ورود و خروج غیر ضروری به شهرهای قرنطینه شده امکان‌پذیر نیست، از هموطنانی که قصد سفر به چین دارند خواست پیش از سفر آخرین وضعیت شیوع ویروس در مقصد را رصد، از تردد در مکان‌های مشکوک به آلودگی خودداری، در صورت مشاهده علائم ابتلا به ویروس‌ به مراکز درمانی مراجعه و برای دریافت خدمات کنسولی با سفارت یا کنسولگری‌های ایران تماس برقرار کنند.


به‌دنبال شیوع ویروس کرونا، مقامات چین تاکنون ۹ شهر را برای کنترل سرایت ویروس به دیگر مناطق این کشور قرنطینه کرده‌ و از مردم این کشور خواسته‌اند تا حد امکان از سفر خودداری کنند. مقامات چین پنج‌شنبه گذشته شهر ۱۱ میلیون نفری ووهان را به‌طور کامل در حالت قرنطینه درآوردند تا از شیوع هر چه بیشتر ویروس تنفسی کشنده جدید که علائمی مشابه ذات‌الریه دارد جلوگیری کنند.


انتهای پیام/4106/4033/


انتهای پیام/

برچسب ها: ووهان چین کرونا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته