دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 آبان 1394 - 15:08
آخرین اخبار از سقوط هواپیمای روسی در مصر

پوتین دستور تشکیل کمیته ویژه بررسی حادثه سقوط در صحرای سینا را صادر کرد

پس از آنکه دولت مصر اعلام کرد که یک هواپیمای مسافربری روسی که حامل گردشگران بود در مرکز صحرای سینا سقوط کرده، کمیته ویژه‌ای در مسکو برای بررسی حادثه تشکیل شده است.
کد خبر : 46800

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌ نقل از شبکه «اسکای‌نیوز» عربی، مقام‌های مصری اعلام کردند: از ساعاتی پیش عملیات جست‌وجوی گسترده‌ای برای کشف لاشه هواپیمای ایرباس «A-321» متعلق به خطوط هوایی KOGALYMAVIA روسیه آغاز شده است.


گزارش‌های رسیده نشان می‌دهد که این هواپیما پس از 23 دقیقه پس از برخواستن از فرودگاه «شرم‌الشیخ» مصر، در منطقه «بئر بدا» منطقه «حسنه» واقع در مرکز سینا سقوط کرده است.


شبکه خبری «العربیه» دراین‌باره گزارش کرد: این هواپیما 224 مسافر داشت که به‌جز کادر پرواز همه سرنشینان آن گردشگر بودند.


از سوی دیگر «آویگای ادرعی» سخنگوی ارتش اسرائیل در کاربری توییتر خود نوشت: هواپیمای شناسایی اسرائیل برای شرکت در عملیات جست‌وجوی هواپیمای روسی به محل حادثه اعزام شده‌ است.


وی افزود: ارتش مشارکت خود در عملیات جست‌وجو را اعلام کرده است و قصد دارد در صورت درخواست، کمک‌های لازم را به روسیه و مصر ارائه کند.


از مسکو نیز خبر می‌رسد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه به خانواده‌های قربانیان حادثه تسلیت گفت و خواستار ارائه کمک‌های فوری شد.


علاوه بر این، وی به وزارت اوضاع اضطراری روسیه دستور داد تا کمک‌های لازم را به خانواده‌های قربانیان حادثه سقوط هواپیما ارائه کنند.


«پوتین» همچنین به «دمیتری مدودوف» نخست‌وزیر روسیه دستور داد تا کمیته‌ای رسمی برای پیگیری حادثه سقوط هواپیما در مصر تشکیل دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته