دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 بهمن 1398 - 11:59
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد:

دانشگاه نباید تریبون یک جریان سیاسی شود/ تشکل‌های دانشجویی هیجان فضای انتخابات را عقلانی کنند

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تشکل‌ها نباید دانشگاه را دربست در اختیار یک حزب سیاسی و یا گروه سیاسی بدهند؛ مدیران دانشگاه و به‌ویژه معاون فرهنگی و دانشجویی مسئول جدی این مسئله هستند که نگذارند دانشگاه در اختیار احزاب سیاسی قرار گیرد.
کد خبر : 467970

حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست  گروه دانشگاه خبرگزاری آنا با بیان اینکه بخشنامه‌ای از سوی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی به کلیه واحدهای این دانشگاه ابلاغ‌شده است که بر اساس این بخشنامه دانشگاه نباید تریبون یک جریان سیاسی و یا یک شخص معین تبدیل شود، اظهار کرد: صدور این بخشنامه یک کار واجبی بود که صورت گرفت.


وی افزود: در انتخابات مجلس و یا دیگر انتخابات دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد و جریان‌های مختلفی پا به میدان می‌گذارند و اگر دانشگاه به تریبون یک جریان باشد منجر به شکل‌گیری بی‌عدالتی در جامعه می‌شود.


معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه این دانشگاه یک دانشگاه بزرگ است عنوان کرد: داشتن سمت‌وسوی سیاسی در این دانشگاه منجر می‌شود که  بر نتیجه انتخابات تأثیر بسزایی بگذارد.


وی با تأکید بر اینکه تشکل‌های دانشجویی نیز حق پیگیری اهداف سیاسی را ندارند؛ گفت: تشکل‌های دانشجویی می‌توانند در خصوص کلیت انتخابات فعالیت داشته باشند؛ همچنین این تشکل‌ها می‌توانند مناظره‌هایی را برگزار کنند و فضای دانشجویی و فضای آموزش عالی را به سمت شور و هیجانی خوب و عقلانی ببرند.


حجت‌الاسلام کلانتری ادامه داد: تشکل‌ها نباید دانشگاه را دربست در اختیار یک حزب سیاسی و یا گروه سیاسی بدهند؛ مدیران دانشگاه (رئیس استان و رئیس واحد) و به‌ویژه معاون فرهنگی و دانشجویی مسئول جدی این مسئله هستند که نگذارند دانشگاه در اختیار احزاب سیاسی قرار گیرد.


انتهای پیام/4084/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته