دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 آبان 1394 - 13:38

استارت لیست مسابقات جهانی وزنه‌برداری آمریکا اعلام شد؛ سهراب مرادی در لیست تیم ایران

در شرایطی که نام بهداد سلیمی به دلیل مصدومیت از استارت لیست اولیه رقابت‌های جهانی خارج شد نام سهراب مرادی، از سوی کادر فنی تیم ملی وزنه برداری در فهرست اولیه وزنه برداران دسته 105 کیلوگرم قرار گرفت.
کد خبر : 46768

به گزارش گروه ورزشی آنا، استارت لیست اولیه مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان اعلام شد که طی آن نام 745 وزنه بردار در دو بخش مردان و زنان آمده است که از این بین 317 وزنه بردار زن و 428 وزنه بردار مرد هستند. در ادامه به ترتیب رتبه، جایگاه وزنه برداران کشورمان در استارت لیست اولیه مسابقات جهانی آمده است:


دسته 94 کیلوگرم


سهراب مرادی – اول: نماینده دسته 94 کیلوگرم کشورمان با رکورد ورودی 410 کیلوگرم فعلا در صدر استارت لیست وزن خود قرار دارد. در دسته 94 ژاسولان خدیربایف قهرمان قزاقستانی رقابتهای جهانی 2014 با رکورد ورودی 407 کیلوگرم در مکان دوم قرار دارد.در این وزن علی هاشمی، دیگر نماینده کشورمان با رکورد ورودی 380 کیلوگرم در مکان دوازدهم قرار دارد.


دسته 105 کیلوگرم


نواب نصیرشلال – دوم: نایب قهرمان المپیک 2012 لندن، در استارت لیست اولیه رقابتهای جهانی هم در مکان دوم قرار دارد. رکورد ورودی مربیان برای نواب نصیرشلال 415 کیلوگرم است و او با این رکورد بعد از الکساندر زایچیکوفاز قزاقستان که رکورد ورودی 420 کیلوگرن را دارد در مکان دوم است. غیب ایلین ایلیا بدون شک مهمترین اتفاق این وزن است، اما روسلان نورالدینوف ازبکستان و دیوید بژانیان روس دیگر رقبای اصلی نواب هستند.


دسته 85 کیلوگرم


کیانوش رستمی – سوم: رستمی قهرمان رقابتهای جهانی 2014، در استارت لیست اولیه رقابتهای جهانی 2015، فعلا با رکورد ورودی 380 کیلوگرم سوم است اما فاصله او با دو نفر اول فقط دو و یک کیلوگرم است. در وزن 85 کیلوگرم دنیس اولانوف از قزاقستان با رکورد ورودی 382 کیلوگرم صدرنشین است و پیتر آسایوناک از بلاروس با رکورد 381 دوم است. آپتی آکادوف و آرتم اوکولوف روس، دو رقیب سرسخت کیانوش و همینطور تائو تیان چینی که در بازیهای آسیایی مدال طلا را از چنگ وزنه بردار قدرتمند کشورمان خارج کرد، دیگر مدعیان دسته 85 کیلوگرم هستند.


دسته 105+ کیلوگرم


بهادر مولایی – ششم: در غیاب بهداد سلیمی، تنها نماینده ایران در رقابتهای فوق سنگین مسابقات جهانی آمریکا بهداد مولایی است؛ او که دو سال پیش و در رقابتهای جهانی لهستان تا مرز مدال طلای جهان پیش رفت و در نهایت عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد.بهادر با رکورد ورودی 430 کیلوگرم در استارت لیست اولیه مسابقات جهانی 2015 در مکان ششم قرار دارد. در این وزن الکسی اوچف و روسلان آلبگوف، دو رقیب روسی بهداد سلیمی در رقابتهای جهانی 2014 با رکورد ورودی 435 کیلوگرم جز مدعیان هستند اما در صدر استارت لیست لاشا تالاخادزه از گرجستان قرار دارد که رکورد ورودی 440 کیلوگرم را داده است. روبن الکسانیان از ارمنستان هم با همین رکورد ورودی بالاتر از دو نماینده روس ایستاده است.


دسته 77 کیلوگرم


رسول تقیان – ششم: یکی دیگر خوب های تیم ملی وزنه برداری کشورمان رسول تقیان است که در استارت لیست اولیه رقابتهای جهانی در وزن 77 کیلوگرم در مکان ششم قرار دارد. رکورد ورودی رسول 360 کیلوگرم است. در این وزن مارتیروسیان از ارمنستان، ژیائوجون لو از چین و هموطنش ئیگ سو سه وزنه برداری هستند که با رکورد ورودی 370 در صدر قرار دارند. آندرانیک کاراپتیان از ارمنستان و کیم کوانگ سونگ از کره شمالی که سال گذشته عنوان نایب قهرمانی جهان را به دست آورد با رکورد ورودی 365 و 361 کیلوگرم دیگر وزنه بردارانی هستند که بالاتر از رسول تقیان قرار دارند.


دسته 69 کیلوگرم


جابر بهروزی - پانزدهم: در دسته 69 کیلوگرم جابر بهروزی با رکورد ورودی 320 کیلوگرم کار دشواری برای رقابت با مدعیان دارد. جابر که سال گذشته عنوان هشتمی جهان را به دست آورد، در استارت لیست اولیه مسابقات 14 وزنه بردار را بالاتر از خود می بیند. این درحالی است که از جمع قهرمانان سال گذشته دسته 69 کیلوگرم هوی لیائوی چینی که مدال طلا را به دست آورد امسال غایب است و یوسف احمد مصری هم که نایب قهرمان شد امسال به دسته 77 کیلوگرم رفته است.


دسته 62 کیلوگرم


مجید عسکری – هجدهم: دیگر ملی پوش وزنه برداری ایران در رقابتهای جهانی آمریکا مجید عسکری است که در استارت لیست اولیه مسابقات با رکورود ورودی 290 کیلوگرم در مکان هجدهم قرار دارد. البته عسکری در آخرین رکوردگیری تیم ملی به رکورد مججموع 304 کیلوگرم رسید که با احتساب آن در استارت لیست 5 پله ارتقا پیدا می کند. در این وزن لیجون چن و ژی ژانگ هر دو از چین با رکورد ورودی 330 کیلوگرم شانس های نخست کسب مدال طلا هستند.


رقابت‌های جهانی وزنه برداری – انتخابی المپیک از 30 آبان ماه امسال در هیوستون آمریکا آغاز می شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته