دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 بهمن 1398 - 15:30
انصاری در گفتگو با آنا:

شهادت حاج قاسم تحولی عظیمی در جهان اسلام ایجاد کرد

دبیرکل سازمان حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران گفت: شهادت حاج قاسم عزیز تحولی در جهان اسلام ایجاد کرد که شاید اگر هزاران کارشناس و مسئول با مقدار زیادی بودجه و زمان، تلاش می‌کردند نمی‌توانستند این کار را بکنند.
کد خبر : 467664
IMG19114476.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، امین انصاری ضمن عرض تبریک و تسلیت خدمت  خانواده محترم شهدا، اظهار کرد: شهادت حاج قاسم عزیز تحولی در جامعه ایران ایجاد کرد که شاید اگر هزاران کارشناس و مسئول با مقدار زیادی بودجه و زمان، تلاش می‌کردند نمی‌توانستند این کار را بکنند، چراکه خون شهید همچون آب‌ کوثر در جامعه ایران، عراق، کل منطقه و حتی اروپا و آمریکا تاثیر خودش را گذاشته است.


وی افزود: عمق معنویت، اتحاد و روحیه انقلابی که این شهید عزیز در ایران و در پیکره جامعه ایجاد کرد، از برکات شهادت این سردار سرافراز جهان اسلام است. حاج قاسم عزیز بود و عزیزتر شد.


دبیرکل سازمان حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران درباره تشییع جنازه باشکوه سردار سلیمانی و حزن و اندوهی که در دل مردم افتاد، بیان کرد: وقتی انسان به ولی خدا نزدیک شود، خودش را با او همرنگ بکند و مطیع او گرداند، مانند سلمان، که پیامبر اکرم در مورد او فرمودند «سلمان منا اهل البیت» سلمان از ماست، یعنی اگر سلمان از دنیا برود پیغمبر خدا ناراحت می‌شود، یا وقتی مالک از دنیا می‌رود امیرالمؤمنین بسیار ناراحت و اندوهگین می‌شود، یعنی حجت خدا نگران این است که جز این اصحاب کسی را ندارد، لذا قلب حضرت جریحه‌دار شده است که اینگونه شور و حزنی در بین جهان اسلام افتاده است.


انصاری افزود: این حادثه تروریستی توسط دولت جنایتکار آمریکا رخ داده است. بنا به گفته صریح نخست وزیر عراق، وقتی در پارلمان لایحه اخراج آمریکایی‌ها و فسخ قرارداد حضورشان را مطرح می‌کرد، حاج قاسم عزیز به عنوان میهمان رسمی دولت عراق دعوت شده بود. پس به دعوت رسمی دولت عراق، با هواپیمای تجاری و با گذرنامه سیاسی از سوریه وارد عراق می‌شود که همتای او هم برای استقبال به فرودگاه آمده بود. پس حاج قاسم سلیمانی در یک ماموریت دیپلماتیک بود که مورد ترور قرار گرفت و این نقض حاکمیت عراق است.


وی خاطرنشان کرد: این کار خلاف قوانین بین‌المللی، به‌خصوص کنوانسیون ۱۹۷۳ یا کنوانسیون حمایت از افراد مهم بین‌المللی است و آمریکا این ترور را انجام داد و اعتراف هم کرد که به فرموده مقام معظم رهبری این رسوایی بزرگی برای دولت آمریکا شد.


انتهای پیام/4112/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته