دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 آبان 1394 - 15:40
دبیر اجرایی اولین کنگره مفاهیم و اصول کاربردی شنوایی شناسی ایران:

فروش سمعک توسط «مغازه داران» مشکل‌ساز شده است

دبیر اجرایی اولین کنگره مفاهیم و اصول کاربردی شنوایی شناسی ایران از دخالت سایر تخصص‌ها و گاها پزشکان که در حیطه شنوایی و سمعک آموزش ندیده‌اند و نیز ارائه خدمات و فروش سمعک توسط مغازه داران ابراز نارضایتی کرد.
کد خبر : 46757

به گزارش گروه اجتماعی آنا، حسن عبدالله زاده گفت: ارائه خدمات شنوایی‌ شناسی می‌بایست توسط کارشناسان شنوایی شناسی در دفاتر ارزیابی شنوایی و یا بیمارستان‌ها انجام می‌شود.


این ادیولوژیست، افزود: با تاکید بر لزوم آگاهی مردم از توانایی‌ها و خدمات قابل ارائه فارغ التحصیلان این رشته، از دخالت سایر تخصص‌ها و گاها پزشکان که در حیطه شنوایی و سمعک آموزش ندیده‌اند و نیز ارائه خدمات و فروش سمعک توسط مغازه داران ابراز نارضایتی کرد و از آحاد جامعه خواست تا جهت دریافت خدمات شنوایی شناسی اعم از خدمات در حوزه توانبخشی و یا تجویز و تنظیم سمعک از تخصص کارشناسان شنوایی شناسی مستقر در دفاتر ارزیابی شنوایی و یا بیمارستانی بهره‌مند شوند.


عبدالله زاده عنوان کرد: برای اولین بار در این کنگره بیش از ۷۵ درصد زمان کنگره به ۵۰ کارگاه تخصصی و کاملا کاربردی، اختصاص یافته که از شاخصه‌های مهم این رویداد بوده و کلیه موضوعات سخنرانی‌ها و کارگاه‌های جانبی با الهام از موضوعات مرتبط با حوزه شنوایی در ایران و جهان همچون تکنولوژی‌های روز سمعک، محورهای تخصصی تشخیص و توانبخشی نوزادان، اطفال و سالمندان خواهد بود.


وی گفت: این کنگره دارای ۱۷ امتیاز بازآموزی برای تمامی شنوایی شناسان بوده و در حاشیه برگزاری آن نمایشگاه جانبی جهت معرفی تجهیزات شنوایی و انواع سمعک، با هدف به روزرسانی اطلاعات کارشناسان ذیربط و تعامل مستقیم با شرکت‌های فعال در این زمینه برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته