دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 بهمن 1398 - 14:11

واکنش کابران فضای‌مجازی به کپی‌کاری خبرنگار صدا‌وسیما از پست علیزاده

خبرنگار صدا و سیما در بخش خبری 20:30 در اقدامی غیرحرفه‌ای مطالبی را درباره پروژه لیبی‌سازی ایران از کانال علی علیزاده تحلیلگر سیاسی خارج‌نشین کپی و بدون ارجاع به منبع اصلی آن در خبر رسمی پخش کرد.
کد خبر : 467535
11238517_569.jpg

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا،  شب گذشته گزارشی از آمنه سادات ذبیح‌پور خبرنگار واحد مرکزی خبر در ۲۰:۳۰ پخش شد که گویا عینا از روی گزارش خبری، متن و تحلیلی که علی علیزاده در کانال خود قرار داده، کپی‌‌برداری شده بود.


علی علیزاده تحلیلگر سیاسی خارج‌نشین مطلبی را درباره پروژه لیبی‌سازی ایران در کانال رسانه‌ای خود قرار داده بود که به شکلی غیر حرفه‌ای از سوی خبرنگار صدا و سیما کپی و بدون ارجاع به منبع اصلی آن در خبر رسمی پخش شد.


پس از پخش این گزارش علیزاده در واکنش به این اتفاق گلایه خود را در توئیتر منتشر کرده و تصاویری از خط به خط گزارش خود را که توسط ذبیح پور کپی شده بود، نشان داد. اما این توئیت علی علیزاده بی جواب نماند و ذبیح‌پور به طور غیرمستقیم در پاسخ، آن را تهمتی از سوی این تحلیلگر ساکن لندن خواند.





بحث و جدل علی علیزاده و آمنه‌سادات ذبیح‌پور طی انتشار چند پست به همین جا ختم نشد و بازتاب گسترده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشت. جمعی از کاربران با انتشار نظرات خود ذیل توئیت خانم خبرنگار، حرکت غیراخلاقی او را مورد نقد قرار داده و خواستار عذرخواهی او از علیزاده شدند. در مقابل اما برخی کاربران نظر مخالفی داشتند و علنی کردن خطا و اشتباه ذبیح‌پور را مایه آبروریزی این خبرنگار انقلابی دانستند که به تبع آن سازمان صدا و سیما را زیر سوال برد.


در ادامه تعدادی از نظرات موافق و مخالف کاربران را درباره کپی‌کاری رسانه‌ای آمنه‌سادات ذبیح‌پور مشاهده می‌کنید.


















انتهای پیام/


انتهای پیام/

برچسب ها: علی علیزاده
ارسال نظر
هلدینگ شایسته