دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
باقری خبر داد

مرکز تحقیقات شیلاتی و فراورده‌های دریایی در واحد بندرعباس راه‌اندازی می‌شود

رییس دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس با توجه به پتانسیل های موجود در این دانشگاه و پیگیری‌های لازم برای دریافت مجوز نهایی گفت: راه‌اندازی مرکز تحقیقات شیلاتی و فراورده‌های دریایی به زودی در بندرعباس عملیاتی می‌شود.
کد خبر : 46745

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا،‌مهدی باقری در جلسه هیات رئیسه این واحد دانشگاهی، ظرفیت‌های و پتانسیل این دانشگاه را در حوزه شیلاتی تحسین کرد و افزود: وجود استادان با تجربه با درجات دانشیاری در حوزه شیلات و منابع طبیعی یکی از نقاط قوت در توسعه تولیدات شیلاتی است.


وی از دانشجویان مقاطع ارشد و دکترای منابع طبیعی به عنوان دیگر پتانسیل این حوزه یاد و تاکید کرد: در کنار این سرمایه های انسانی و تولیدات فکری نوین، ایجاد یک مرکز تحقیقاتی می تواند کمک شایان توجه ای به صنعت شیلات هرمزگان داشته باشد.


باقری وجود مواهب الهی را در این حوزه یادآور شد و گفت: وجود خلیج فارس و دریای عمان با طول مرزی گسترده و وجود صنایع بزرگ شیلاتی، کشتی سازی، بنادر تجاری شهید باهنر و رجایی و سایر امکانات موجود یکی از نقاط قوت و بارز این استان در توسعه مرکز تحقیقات شیلاتی است.


وی از پیگیری‌های لازم برای دریافت مجوز این مرکز تحقیقات گفت و افزود: مجوزه های اولیه دریافت شده و نیاز به چند مجوز دیگر برای عملیاتی کردن این طرح باقی است.


باقری گفت: در این مرکز تحقیقات بر روی گونه‌های دریایی و تکثیر و پرورش آبزیان پر درآمدی چون میگو و ماهی مطالعه و تحقیق خواهد شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته