دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با نگاه به وضعیت پسااستعماری آفریقا،

مستندهایی پیرامون آفریقا در بخش «قاره سیاه» جشنواره سینماحقیقت روی پرده می‌روند

پنج اثر مستند جدید درباره‌ی وضعیت پسا استعماری قاره آفریقا و مشکلات و معضلات اجتماعی این محروم‌ترین قاره جهان، در بخش «قاره سیاه» نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» به نمایش درمی‌آیند.
کد خبر : 46743

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، «رویای فیل» (کریستوف بیلسن، بلژیک 2015)، «برگ در باد» (ژان‌ماری تنو، کامرون 2013)، «تیر خلاص به معدنچیان» (رهاد دسای، آفریقای جنوبی 2014)، «کاخی برای همگان» (آنگلوس رالیس، بلژیک 2014) و «درمانگر زنان» (تیری میشل، کنگو و بلژیک 2015)، اسامی این آثار هستند که در بسیاری از مهم‌ترین جشنواره‌های مستند جهان به نمایش درآمده و جوایز متعددی نیز کسب کرده‌اند.


مستند «تیر خلاص به معدنچیان» درباره‌ی کشتار معدنچیان معترض در سال 2012 در شهر «ماریکانای آفریقای جنوبی» منتخب جشنواره‌های کن، شفیلد و بیگ‌اسکای بوده و برنده دو جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شده است.


مستند «رویای فیل» هم علاوه بر کسب جوایز متعدد، در بخش‌های رسمی جشنواره‌هایی چون لایپزیگ، هات‌داکس، ایدفا و مونیخ برگزیده شده است.


مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای 22 تا 28 آذرماه 1394 و با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از سخنان حضرت علی(ع) است، در سینما فلسطین و سینما سپیده شهر تهران برگزار خواهد کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته