دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آخرین مصوبات شورای عالی اقتصادی اعلام شد

جلسه شورای اقتصاد با حضور وزرای امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت،‌ نیرو، نفت، تعاون، كار و رفاه اجتماعی، سرپرست وزارت جهاد كشاورزی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه كشور و معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور برگزار شد.
کد خبر : 467410
1.jpg

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از سازمان برنامه‌وبودجه كشور، در جلسه شورای عالی اقتصاد پیشنهاد وزارت جهاد كشاورزی مبنی بر تعیین قیمت خرید تضمینی محصولات باغی سال ۱۳۹۸ مطرح شد كه پس از ارائه توضیحات لازم به تصویب رسید.


در این جلسه همچنین اجرای سیستم پایش هوشمند تردد ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای (سپهتن) نیز كه درخواست وزارت نفت بود، پس از ارائه توضیحات وزیر نفت و نظر كمیسیون مربوطه، این پیشنهاد تصویب شد.


گزارش مذكور حاكی است كه هدف از اجرای این طرح، مجهز كردن ۳۵۰ هزار دستگاه خودرو ناوگان باری (انواع كامیون) برون‌شهری به سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان است و كاهش مصرف سوخت ناشی از عدم توقف كامیون‌ها در ایستگاه‌های پلیس بین‌راهی از جمله مزایای اجرای این طرح خواهد بود.


بر پایه این گزارش اصلاح مصوبه شورای اقتصاد طرح توسعه میدان نفتی مسجدسلیمان از دیگر پیشنهاد‌ها مطرح شده در جلسه از سوی وزارت نفت بود كه پس از ارائه توضیحات لازم مبنی بر ضرورت اصلاح سال‌های بازپرداخت این مصوبه، اعضای شورای اقتصاد با این اصلاح موافقت كردند.


در ادامه این جلسه همچنین پیشنهاد‌ها وزارت نیرو مطرح شد كه جایگزینی كولرهای گازی فرسوده با كولرهای گازی راندمان بالا از جمله این پیشنهاد‌ها بود كه با آن موافقت شد و بر اساس این پیشنهاد یک‌میلیون کولرگازی راندمان بالا با كولرهای گازی فرسوده در شهرستان‌های دارای تعرفه برق مناطق گرمسیر جایگزین خواهد شد.


ضمانت پرداخت تعهدات قرارداد خرید تضمینی برق در نیروگاه‌های مقیاس كوچك در ساختگاه آمل و بابل از دیگر پیشنهاد‌ها وزارت نیرو در این جلسه بود كه پس از بحث و تبادل نظر و ارائه نظر كمیسیون تخصصی شورای اقتصاد، با صدور مجوز ضمانت پرداخت تعهدات قرارداد خرید تضمینی برق نیروگاه‌های مذكور به مدت ۵ سال موافقت شد.


وزارت نیرو همچنین پیشنهاد اصلاح جدول زمان‌بندی سال‌های دریافت و بازپرداخت تسهیلات مالی خارجی برای اجرای طرح سد و نیروگاه بسته اردل را در این جلسه مطرح كرد و پس از ارائه گزارش توجیه مالی و اقتصادی این طرح،‌ با این پیشنهاد موافقت شد.


در ادامه این نشست سه درخواست وزارت راه و شهرسازی نیز موردبحث و بررسی قرار گرفت كه اصلاح مصوبه پیشین شورای اقتصاد در خصوص خرید سه فروند هواپیمای ایرباس جدید از جمله این درخواست‌ها بود.


انتشار اوراق مالی اسلامی به منظور اجرای طرح احداث قطار حومه‌ای کلان‌شهر اصفهان به شهر جدید بهارستان و اصلاح مصوبه استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) برای اجرای طرح احداث قطار حومه‌ای شهر مشهد ـ شهر جدید گلبهار از دیگر پیشنهاد‌ها مطرح شده وزارت راه و شهرسازی در این جلسه بود كه پس از بحث و تبادل نظر به تصویب رسید.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته