دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 دی 1398 - 19:14

رپورتاژ آگهی چیست و چگونه بهترین نتایج را از آن بگیریم؟

رپورتاژ آگهی در حقیقت یک متن آموزشی و یا خبری است که با هدف جذب مخاطب و افزایش فروش نگارش می شود. رپورتاژهایی که در سایت‌های خبری منتشر می‌شوند، معمولاً شامل لینک‌هایی است که به سایت هدف اشاره می‌کنند.
کد خبر : 467402
Untitled.png

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از واحد بازرگانی؛ رپورتاژ آگهی در حقیقت یک متن آموزشی و یا خبری است که با هدف جذب مخاطب و افزایش فروش نگارش می‌شود. رپورتاژهایی که در سایت‌های خبری منتشر می‌شوند، معمولاً شامل لینک‌هایی است که به سایت هدف اشاره می‌کنند. این لینک‌ها تأثیر بسیار زیادی در سئو سایت دارد. به همین دلیل رپورتاژ آگهی را می‌توان نسل جدید بک لینک نیز دانست که امروزه جایگاه ویژه‌ای در فرآیند سئو به خود اختصاص داده است. به همین جهت بسیاری از مالکین سایت‌ها، وب مسترها و سئو کاران جهت افزایش بازدید و فروش، رپورتاژ آگهی‌‌های خود را در سایت‌های معتبر خبری و یا آموزشی منتشر می‌کنند.


اما هدف از رپورتاژ آگهی رساندن منظور و هدف تبلیغاتی به مخاطب به‌صورت غیر مستقیم در پشت پرده است. باید حتماً به این نکته توجه داشت که مخاطب نباید متوجه جنبه تبلیغاتی محتوا شود. متن و محتوا بسیار مهم است و برای نوشتن آن باید زمان زیادی صرف شود. بنابراین اگر قصد انتشار رپورتاژ آگهی دارید پیشنهاد ما به شما این است که نحوه تهیه و نگارش محتوا را به دست یک متخصص تولید کننده محتوا و سئو بسپارید. متن و محتوا رپورتاژ باید به گونه‌ای باشد که برای خواننده جذاب و سرگرم کننده باشد.


https://lh5.googleusercontent.com/6-jYepjaunofWLFLNFhhD90AG63dLl_txeo5a_1TdO9ptk2viILx2WZoQPGSqMQyZ1ZHZHCHWOfZGJYpZWAr06jgj0e_TaWh8P8zUhvszaXUnAme8xtV4yST81VeBpQgjAIrZ1Ju


یکی از مهم‌ترین قسمت‌های محتوا رپورتاژ، چهار تا پنج خط ابتدایی یا به اصطلاح لید محتوا است. با مطالعه چند خط ابتدایی محتوا است که مخاطب تصمیم می‌گیرد به سراغ ادامه متن برود و یا از ادامه آن منصرف شود. بنابراین حتماً باید به این قسمت از متن رپورتاژ توجه ویژه‌ای شود. به کار بردن درست کلمات کلیدی در این قسمت از متن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. تولید محتوا جزو جدایی ناپذیر در کمپین‌های روابط عمومی و رپورتاژ آگهی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت که برای این منظور می‌توانید تولید محتوای خود را به تیم حرفه‌ای ایران رپورتاژ بسپارید. همچنین قرار دادن لینک مورد نظر در این قسمت به سئو سایت هدف کمک بسیار زیادی خواهد کرد. بنابراین در هنگام تولید محتوا برای قسمت لید باید زمان، دقت و از همه مهم‌تر خلاقیت بیشتری به کار برد. اما یکی دیگر از مهم‌ترین نکته هنگام نگارش محتوا برای رپورتاژ آگهی تیتر مناسب است که در ادامه بیشتر با آن آشنا می‌شویم.


تأثیر رپورتاژ آگهی بر سئو :


همان‌طور که قبلاً هم ذکر کردیم یکی از بهترین روش‌های گرفتن بک لینک انتشار رپورتاژ آگهی است. این روش یکی از مطمئن‌ترین و تأثیرگذارترین روش‌های بهبود سئو سایت است.


یکی از دلایل اهمیت رپورتاژ آگهی این است که چون معمولاً در سایت‌های معتبر و پربازدید منتشر می‌شود، می‌تواند تأثیر زیادی بر سئو سایت شما داشته باشد و سبب افزایش رتبه سایت شما در نتایج جستجوی گوگل شود. هر چقدر سایتی که قرار است رپورتاژ آگهی در آن منتشر شود سرعت ایندکس بالایی داشته باشد، رپورتاژ شما هم سریع‌تر ایندکس می‌شود و لینک سایت شما زودتر مورد توجه گوگل قرار می‌گیرد و ربات‌های گوگل آن را سریع‌تر خواهند دید. بک لینک در واقع همان لینکی است که از داخل یک سایت به سایت شما زده می‌شود و به معنی پیشنهاد سایت شما توسط سایتی دیگر است. بک لینک تأثیر به‌سزایی در افزایش رتبه یک سایت دارد و هر چقدر که تعداد بک لینک‌های دریافتی شما بیشتر باشد، اعتبار سایت شما نیز نزد گوگل بالاتر می‌رود. معمولاً سایت‌های منتشر کننده رپورتاژ خبری به شما اجازه درج 3 تا 4 لینک را خواهند داد.


نکته قابل توجه و جالبی که در مورد رپورتاژ آگهی وجود دارد این است که محتوای منتشر شده در یک سایت به هیچ‌عنوان پاک نمی‌شود.


 


https://lh3.googleusercontent.com/IUkoHcBgHpELpSm1g4q3j4OhzL2jWVzaGLTTVir2rGDKlANu-WxxwfR7Z3qdlfVkPNB78sRqiv-PWzpJX9P5Z49EzTk2fxihR-afvMuWQq5W6MUJSHDU3ycv9N31AOzxbj5GGe74


چگونه رپورتاژ آگهی حرفه‌ای بنویسیم؟


شناخت مخاطب هدف


مهم‌ترین گام برای نوشتن محتوای رپرتاژ، شناخت مخاطب هدف است. شما باید با نیازها، رفتارها، علایق و اهداف مخاطبان خود کاملاً آشنا باشید تا بتوانید محتوایی جذاب و گیرا بنویسید. در حوزه بازاریابی و تبلیغات، شناخت مخاطب هدف از مهم‌ترین اقدامات برای افزایش تأثیر تبلیغ است.


به‌کار بردن تیتر جذاب برای رپورتاژ آگهی


اگر بگوییم تیتر رپورتاژ آگهی از محتوای آن مهم‌تر و با اهمیت‌تر است اغراق نکرده‌ایم. تیتر اولین نقطه تماس مخاطبان با شما است به همین دلیل باید در نگارش تیتر رپرتاژ بسیار هدفمند عمل کرد.


همچنین به‌کار بردن کلمات کلیدی در تیتر تأثیر زیادی در سئوی محتوای شما خواهید داشت.


استفاده از تیترهای جذاب در محتوا


هدف از نوشتن تیترها در متن، ترغیب کردن مخاطب به خواندن ادامه محتوا است. نویسنده در تیترهای خود قصد دارد اطلاعات مهمی که تیتر اول به خواننده منتقل کرده را کامل‌تر کند. علاوه بر این، نوشتن تیترهای جذاب و مواردی که مخاطبان به دنبال آن هستند در سئو و بازدید محتوای شما بسیار تأثیرگذار است.


حفظ چگالی و لینک کردن کلمات کلیدی


نکته مهم در نوشتن رپورتاژ آگهی این که باید حتما متن آن سئو شده باشد تا بهترین نتیجه را به دنبال داشته باشد. برای اینکه یک رپرتاژ خبری حرفه ای بنویسید باید چگالی کلمات کلیدی خود را رعایت کنید تا گوگل بفهمد موضوع مقاله شما چیست. بعد از رعایت چگالی نوبت به لینک کردن کلمات کلیدی می رسد. معمولاً در سایت‌های خبری بین 3 تا 4 کلمه را می‌توان لینک کرد. مطمئن باشید کلماتی که لینک می‌کنید چگالی آن‌ها رعایت شده و کلمه هدف شما باشد.


داشتن شروع و پایان مشخص


یک رپورتاژ استاندارد باید دارای مقدمه ای جذاب، توضیحات کامل و پاراگراف پایانی باشد. در مقدمه باید محتوایی جذاب نوشته شود تا خواننده را به ادامه مقاله علاقه‌مند کند. سپس متنی با تیترهای جذاب نوشته و در پاراگراف پایانی به نتیجه مورد نظر پرداخته و جمع بندی شود.


نوشتن یک رپرتاژ آگهی استاندارد، نیازمند تجربه و شناخت دقیق از مخاطب هدف است تا بهترین بازخورد را به دنبال داشته باشد. رپرتاژ آگهی از برترین خدمات ایران رپورتاژ است که به شما کمک خواهد نمود به‌صورت مستقیم رپورتاژ خبری خود را در برترین رسانه‌های فارسی و خارجی منتشر نمایید. قابل ذکر است مجموعه‌هایی همچون ایران پوشاک، رند، سیرشید، کلینیک نوین ایرانا، آکادمی آی تی، بپرس، ایران گلدان، تورینجا و غیره از مشتریان ایران رپورتاژ هستند و از مهم‌ترین ویژگی‌های خرید رپرتاژ آگهی از تیم ایران رپورتاژ وجود قیمت‌های رقابتی است که به شما کمک خواهد نمود با هزینه بسیار کمتر اقدام به خرید و انتشار رپرتاژ آگهی نمایید.


انتهای پیام/4127/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب