دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مسئله پیچیده انتخاب سرمربی جدید تیم ملی فوتبال

گزینه نهایی سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران هنوز مشخص نشده است.
کد خبر : 467388
امیر قلعه‌نویی153.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، وضعیت انتخاب سرمربی جدید تیم ملی فوتبال پیچیده‌تر از آن چیزی است که بتوان درباره آن صحبت کرد.


در روزهای اخیر از علی دایی به‌عنوان گزینه جدی سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران نامبرده می‌شد اما او روز گذشته در فدراسیون فوتبال و در حضور خبرنگاران اعلام کرد هیچ صحبتی با او برای هدایت تیم ملی نشده است.


دایی در شرایطی عنوان کرد که تنها برای رسیدگی به اعتراض باشگاه سایپا به رأی کمیته تعیین وضعیت که به سود او بوده در کمیته استیناف حضور پیدا کرده که کماکان علی دایی اصلی‌ترین گزینه نشستن بر روی پست سرمربیگری تیم ملی فوتبال است.


البته نباید فراموش کرد که امیر قلعه‌نویی دیگر گزینه مهم پذیرش سمت سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران است که احتمال دارد مدیران فدراسیون فوتبال او را به‌عنوان سرمربی جدید معرفی کنند.


در این میان امیرمهدی علوی سخنگوی فدراسیون فوتبال که هفته گذشته اعلام کرده بود سرمربی جدید تیم ملی روز شنبه انتخاب می‌شود این بار اعلام کرد که تا پایان هفته سرمربی جدید تیم ملی از میان تمام گزینه‌های داخلی و دو گزینه خارجی انتخاب می‌شود.


دلیل تأخیر در اعلام سرمربی تیم ملی فوتبال هم سلب امتیاز میزبانی باشگاه‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا بوده است که این موضوع باعث شد تا فدراسیون فوتبال بخشی از توان و تمرکزش را صرف حل این موضوع کند که هنوز هم به نتیجه مشخصی نرسیده است.


شکی نیست که هر فردی به‌عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال انتخاب شود تبعاتی به همراه دارد و انتقادها و حمایت‌هایی شامل آن می‌شود اما نباید فراموش کرد که موفقیت تیم ملی در مرحله مقدماتی گزینشی جام جهانی 2022 قطر و جام ملت‌های آسیا 2023 چین از اولویت بالایی برخوردار است و با توجه به هدر رفتن 6 امتیاز در دور رفت، یوزهای ایرانی برای حضور در دور نهایی انتخابی جام جهانی نیاز به کسب 2 امتیاز دور برگشت دارند که این مهم باید با هر فردی که سرمربی تیم ملی می‌شود، رقم بخورد.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته