دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 بهمن 1398 - 00:05
سالک در گفتگو با آنا:

صحبت‌های روحانی درباره شورای نگهبان نوعی فرافکنی است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صحبت‌های مطرح شده درباره شورای نگهبان از سوی رئیس جمهور نوعی فرافکنی است، گفت: سه گروه در داخل و خارج کشور علیه شورای نگهبان فعالیت دارند.
کد خبر : 467203
1491972.jpg

حجت‌الاسلام احمد سالک در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره فضاسازی‌ها پیرامون شورای نگهبان در پی بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات اظهار کرد: از رئیس جمهور توقع داریم که قانون را اجرا کند؛ چرا که اگر تمام دستگاه‌ها مجری ضوابط قانونی باشند از هرج و مرج جلوگیری می‌شود و حقی باطل و باطلی حق نخواهد شد.


وی با تأکید بر اینکه قانون‌گریزی برای کشور مشکل‌زاست، افزود: ممکن است تذکراتی داده شود که البته باید منطقی باشد و تخریبی همراه نداشته باشد.


نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صلاحیت کاندیداها باید برای شورای نگهبان احراز شود، خاطرنشان کرد: احراز کردن با قضاوت کردن فاصله دارد، احراز یا رد صلاحیت قانونی است که در اختیار شورای نگهبان قرار گرفته و این شورا باید بر اساس ضوابط به یقین برسد.


سالک با اشاره به صحبت‌های روحانی در جلسه هیئت دولت مبنی بر اینکه با یک گروه انتخابات نمی‌شود، گفت: این نوع صحبت‌ها از سوی رئیس جمهور نوعی فرافکنی است.


وی با اشاره به اینکه  جریان‌های مختلف سعی در تخریب شورای نگهبان دارند، بیان کرد: یک جریان خارج از کشور است که اصول انقلاب را هدف گرفته و یکی شورای نگهبان یکی از آنهاست.


عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه شورای نگهبان میراث حضرت امام (ره) است، اظهار کرد: از دشمن توقع نداریم به اصول ما حمله نکند، 41 سال است شاهد انواع تخریب از سوی آنان هستیم.


سالک درباره گروه دومی که شورای نگهبان را تخریب می‌کنند گفت: بخشی از گروهی که رد صلاحیت می‌شوند و برایشان مسائل اساسی مطرح است، اینها مطالبی را مطرح می‌کنند تا شورای نگهبان را زیر سؤال ببرند و به نوعی فرافکنی کنند.


وی خاطرنشان کرد: گروه سوم معاندان داخلی هستند که از ابتدا با اصول نظام مخالفند، اینها سر سفره بیت‌المال نشسته‌اند استفاده می‌کنند، اما حرکت های نامطلوب خودشان را در مقاطع مختلف برای حفظ موقعیت و ابراز قدرت انجام می‌دهند.


انتهای پیام/4034/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته