دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

توقف واردات کالاهای مصرفی از آمریکا «بخشنامه» می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: الزاماتی که مقام معظم رهبری در نامه به ریاست‌جمهوری در خصوص برجام فرموده‌اند و مربوط به فعالیت ما بود، از جمله در خصوص تولید ملی، توانمند‌سازی، اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از واردات کالاهای مصرفی آمریکایی را طی بخشنامه‌ای اجرایی می‌کنیم.
کد خبر : 46707

به گزارش گروه اقتصادی آنا و به نقل از شاتا، محمدرضا نعمت‌زاده در جریان بازدید از روند اجرایی فازهای 17 و 18 پارس جنوبی گفت: موضوع توجه به ارتقای توانمند‌سازی و بهره‌مندی از توان داخلی از راهبردهای مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت است.


وی گفت: پارس جنوبی یکی از بهترین فرصت‌ها برای توسعه دانش و آموزش بود و هم اکنون نیروهای پارس جنوبی افزایش یافته است، به گونه‌ای که اکنون بیش از 50 هزار نفر در این منطقه مشغول به‌کار هستند.


وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران از لحاظ ذخائر هیدروکربنیک جزو سه کشور برتر جهان است که باید تلاش شود در حوزه خدمات فنی و مهندسی هم جزو کشورهای برتر جهان باشد.


نعمت‌‎زاده با تاکید بر لزوم رفع نواقص در همه بخش‌ها گفت: توانمندی جمهوری اسلامی ایران در حوزه صنعت نفت بسیار بالاست که باید این مهم، سکوی پرتاپ به سمت بازارهای جهانی باشد.


بازدید از مجتمع‌های پتروشیمی انتخاب، کاویان، مراورید، دماوند، مرجان و مهر از برنامه‌های سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته