دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 دی 1398 - 18:39

اروپا کمک‌های مالی خود به ترکیه را کاهش داد

اتحادیه اروپا کمک‌های مالی خود به ترکیه را به دلیل عملیات نظامی این کشور در خاک سوریه را کم کرد.
کد خبر : 466980
2.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از یورونیوز، اتحادیه اروپا کمک‌های مالی خود به ترکیه را به دلیل عملیات نظامی این کشور در خاک سوریه و آنچه آن را اقدامات غیرقانونی در شرق مدیترانه می‌خواند تا ۷۵ درصد کاهش می‌دهد.


این موضوع که در نامه سران اتحادیه اروپا به آن اشاره شده به تازگی در نشریات کشور آلمان منعکس و رسانه‌ای شده است. در این نامه که در اختیار پارلمان اروپا قرار گرفته جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تصمیم برای کاهش هفتادوپنج درصدی کمک‌های مالی به ترکیه خبر داده است.


اتحادیه اروپا دلیل این تصمیم را حفاری‌های غیرمجاز ترکیه در میدان‌های گازی سواحل قبرس واقع در شرق مدیترانه و نیز انجام عملیات نظامی در سوریه عنوان کرده است.


بدین ترتیب کمک‌های مالی در نظر گرفته شده برای فراهم شدن زمینه پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا در سال جاری میلادی به ۱۶۸ میلیون یورو کاهش پیدا خواهد کرد که از این میان تنها ۱۵۰ میلیون یورو به تقویت دمکراسی و حاکمیت قانون در این کشور اختصاص داده خواهد شد و مابقی صرف توسعه مناطق روستایی می‌شود.


جوزپ بورل در نامه‌ای به پارلمان اروپا عملیات نظامی در شمال شرق سوریه و حفاری‌های غیرمجاز گازی در سواحل قبرس را دلیل اصلی تصمیم اتحادیه اروپا برای کاهش کمک‌های مالی به ترکیه عنوان کرده است.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته