دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
ویترین کتاب/ 18

«قدرت لحظه‌ها» را بهتر بشناسیم

کتاب «قدرت لحظه‌ها» به مخاطب نشان می‌دهد چرا بعضی تجربه‌های کوچک، ما را تکان می‌دهد، سطحمان را بالاتر می‌برد، متحولمان می‌کند و چطور می‌توانیم چنین لحظات فوق‌العاده‌ای ایجاد کنیم.
کد خبر : 466951
54864.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، کتاب «قدرت لحظه‌ها»؛ با عنوان فرعی «چرا برخی لحظات خاص، تاثیری خارق‌العاده دارند؟»، نوشته «چیپ هیث» و «دن هیث»، یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز و آمازون، دنبال رمز و رازهای جذاب تجربه است. می‌خواهیم بدانیم چرا دوست داریم بهترین و بدترین لحظه یک تجربه را به ذهن بسپاریم و مابقی را به دست فراموشی بسپاریم.


نویسندگان کتاب‌های پرفروش «سوییچ (کلید را بزن)» و «ایده عالی مستدام»، این بار به دنبال این سوال رفته‌اند که چرا بعضی تجربه‌های کوچک، ما را تکان می‌دهد، سطحمان را بالاتر می‌برد و حتی متحولمان می‌کند و چطور می‌توانیم چنین لحظات فوق‌العاده‌ای ایجاد کنیم.


همه‌ی ما در زندگی لحظاتی را تجربه می‌کنیم که بعد از گذر سالیان دراز از ذهنمان محو نمی‌شوند. ما از آن لحظات به‌عنوان نقطه‌های عطف زندگی و لحظه‌هایی قدرتمند و اثرگذار یاد می‌کنیم. ممکن است تمام این لحظات مثبت نباشند و بعضی از آن‌ها خاطره‌ای از شکست یا غم یا ترس باشد. در هر صورت ما در گذار این لحظه‌ها تغییر می‌کنیم، تحت‌تأثیر قرار می‌گیریم و دیگر آن آدم سابق نیستیم. چقدر خوب است اگر بیاموزیم که خلاقیت درون خود را آزاد کنیم و برای ثبت لحظات خاص به‌طور مثبت از آن بهره بگیریم. کتاب ، تلاش می‌کند به مخاطب می‌آموزد چطور این تجربه‌ها را برای خود خلق کنید.


این کتاب، دنبال رمز و رازهای جذاب تجربه است. می‌خواهیم بدانیم چرا دوست داریم بهترین و بدترین لحظه یک تجربه را به ذهن بسپاریم و مابقی را به دست فراموشی بسپاریم. چرا «وقتی همه چیز مشخص است، احساس آرامش داریم اما وقتی این طور نیست، سرزنده‌تریم.» و بالاخره چرا ارزنده‌ترین و ناب‌ترین خاطراتمان از دل دوره‌های کوتاهی در جوانی بیرون آمده است.


کتاب «قدرت لحظه‌ها» می‌خواهد نشان دهد چطور تجربه‌های کوچک می‌تواند یک زندگی را متحول کند، تجربه‌ای مانند دو غریبه‌ای که در یک اتاق همدیگر را می‌بینند و 45 دقیقه بعد بهترین دوست هم شده‌اند؛ در این مدت کوتاه چه اتفاقی افتاده است؟ یا جوانترین زن میلیاردر جهان، که جهش بزرگش را در زندگی، مدیون سوالی است که پدرش شب‌ها سر میز شام از او می‌پرسید، به راستی آن سوال ساده چه بود؟


بسیاری از لحظات تعیین کننده در زندگی ما نتیجه تصادف یا شانس است، اما واقعاً چرا داریم معنادارترین و به یاد ماندنی‌ترین لحظات خود را به شانس و اقبال می‌سپاریم، در حالی که می‌توانیم خالق آنها باشیم؟ کتاب «قدرت لحظه‌ها» سعی می‌کند راه‌هایی پیش رو مخاطب بگذارد تا بتواند تجربیات غنی‌تری داشته باشد.


این کتاب در 12 فصل با عناوین «لحظات تاثیرگذار»، «تفکر در لحظه»، «ساختن قله‌ها»، «شکستن عادت»، «هل دادن به سمت حقیقت»، «تلاش برای خودآگاهی»، «شناسایی دیگران»، «چند برابر کردن نقاط عطف»، «تمرین شجاعت»، «ایجاد معنای مشترک»، «عمق بخشی به پیوندها» و «ایجاد اهمیت برای لحظه‌ها» تدوین شده است.


کتاب «قدرت لحظه‌ها»؛ با عنوان فرعی «چرا برخی لحظات خاص، تاثیری خارق‌العاده دارند؟» در 322 صفحه با قیمت 45 هزار تومان از سوی انتشارات موسسه کتاب مهربان نشر وارد بازار کتاب شده است. 


انتهای پیام/4028/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته