دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 دی 1398 - 15:43
معاون توسعه‌ کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت خبر داد؛

ایجاد 2 هزار و 400 فرصت شغلی در مناطق محروم تهران/ 800 طرح اشتغال‌زایی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

معاون توسعه‌ کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت از ایجاد 2 هزار و 400 فرصت شغلی در مناطق محروم تهران خبر داد.
کد خبر : 466934
644.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از بنیاد برکت، رضا راضی‌زاده با بیان اینکه تهران، مقصد جدید نهضت اشتغال‌زایی بنیاد برکت است، گفت: با آغاز اجرای 800 طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در استان تهران، نهضت اشتغال‌زایی این بنیاد به قلب ایران رسیده است.


وی تصریح کرد: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مناطق محروم و کم‌تر توسعه یافته از طریق اشتغال‌زایی و ایجاد فرصت‌های کسب‌وکار، استان تهران تحت پوشش فعالیت‌های بنیاد برکت قرار گرفته است. راه‌اندازی 800 طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در قالب مدل اقتصادی «سحاب» (طرح سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال برکت)، ایجاد 2 هزار و 400 فرصت شغلی را در مناطق کم‌تر توسعه یافته استان تهران به دنبال خواهد داشت.


به گفته معاون توسعه‌ کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت، این تعداد فرصت‌های کسب و کار در رسته‌های شغلی‌ همچون مشاغل دانش بنیان، صنایع دستی، فنی- خدماتی، تولید پوشاک، فرش دستباف، فرآوری مواد غذایی، پرورش بوقلمون و دام سبک و سنگین راه‌اندازی می‌شود.


راضی‌زاده یادآور شد: اغلب مشاغل پیش‌بینی شده در استان تهران در زمینه صنایع دستی و فرش دستباف است. کل اعتبار پیش بینی شده برای ایجاد و بهره‌برداری از این 800 طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در استان تهران بالغ بر 720 میلیارد ریال است.


وی شهرهای ورامین، قرچک، پیشوا، شهر قدس و ری را 5 شهر هدف اشتغال‌زایی این بنیاد در استان تهران ذکر کرد و ادامه داد: تا پایان سال جاری طرح‌های مذکور به بهره‌برداری خواهد رسید و با همکاری 5 تسهیل‌گر بنیاد برکت فرآیند شناسایی، آموزش، معرفی به بانک عامل و پرداخت تسهیلات به واجدین شرایط آغاز شده است.


معاون توسعه‌ کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت اجرایی فرمان امام خمینی(ره) درباره ورود این بنیاد به بحث اشتغا‌ل‌زایی در مناطق محروم استان تهران نیز توضیح داد: این ورود و فعالیت، مبتنی بر نیازها، اطلس مناطق محروم و مستعد و پیگیری و مراجعات ائمه جمعه، نمایندگان مجلس، فرمانداران و مسئولین این شهرستان‌ها بوده است.


لازم به ذکر است، بنیاد برکت با هدف ایجاد فرصت‌های کسب‌وکار، محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی، ارتقای سطح زندگی، کاهش فاصله طبقاتی و توزیع عادلانه‌ امکانات و فرصت‌ها، نهضت ایجاد اشتغال و کسب و کار را در مناطق محروم و کم‌تر برخوردار کشور راه‌اندازی کرده است.


بنیاد برکت درحال حاضر با حضور و فعالیت در 175 شهرستان و 8 هزار روستا، ایجاد 100 هزار فرصت شغلی را تا پایان سال 98 در دستور کار دارد.


انتهای پیام/4110/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته