![بومیسازی اینورتر خورشیدی برای استفاده در نیروگاههای متصل به شبکه برق](/files/fa/news/1403/4/24/593419_948.jpg)
بسیاری از کشورها سرمایهگذاری دفاعی خود را از مدارس آغاز کردهاند
![](/c-files/old/Media/Image/1395/01/10/635948544345820588.jpg)
به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، غلامرضا جلالی در همایش گام دوم طرح مدرسه آماده که صبح امروز در مرکز همایشهای برج میلاد برگزار شد، اظهار کرد: آمادگی در شرایط تهدید و غیر تهدید از اهمیت زیادی برخوردار است و قابلیت آن زمانی خود را نشان میدهد که تهدیدی به وجود آمده و بتوانیم به آن پاسخ دهیم.
وی با بیان اینکه علاوه بر در اختیار داشتن تجهیزات برای مقابله با بحران و تهدید، آمادگی نیز لازم است، گفت: در صورت در اختیار داشتن ابزار و عدم آمادگی خسارت زیادی متوجه سیستمها خواهد شد.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل اذعان کرد: آمادگی قابل تولید است ولی باید آن را حفظ، ارتقاء، کنترل و تداوم داد.
جلالی با اشاره به این مطلب که چرخه آمادگی شامل تهیه سناریو، آموزش، تفهیم مفاهیم، تمرین، تکرار، آزمایش، بازخورد کنترل و اصلاح است، گفت:این چرخه میبایست در تمامی مدارس به صورت مداوم بازتولید و مراقبت شود.
جلالی در ادامه آمادگی روحی، ذهنی و فکری، برنامهای، تجهیزاتی و زیرساختی را از مهمترین ابعاد مدیریت بحران دانست.
وی با اشاره به این مطلب که مفهوم مدرسه آماده میبایست با بهکارگیری نیروی انسانی و تجهیزات در همه ابعاد در مدارس ایجاد شود، افزود: اهمیت مدارس در مدیریت بحران به دلیل نقش تربیتی آن برای نسل آینده است.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل تصریح کرد: بسیاری از کشورها سرمایهگذاری دفاعی خود را از مدارس آغاز کردهاند و به دنبال آن هستند تا با ایجاد نسلی آماده در برابر حوادث داشته و مهارتهای افراد را از پایه آغاز کنند.
انتهای پیام/۴۱۰۵/
انتهای پیام/