دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل علامه طباطبایی:

پیشرفت علمی استقلال کشور را تضمین می‌کند/ لزوم تربیت نیروی متخصص و متعهد در دانشگاه‌ها برای رشد کشور

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: بازتولید علم بر مبانی اسلامی که توسط افراد متخصص و متعهد انجام می‌شود پیشرفت علمی و حرکت جامعه به سمت پیشرفت، استقلال و مقاومت را تضمین می‌کند.
کد خبر : 466522
9285088_490.jpg

یوسف بیوک خان در گفتگو با خبرنگار حوزه‌ تشکل‌های دانشجویی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: حوزه و دانشگاه به عنوان دو نهاد معتبر علمی در کشور باید همواره ارتباط خود را حفظ حفظ کرده و بنا بر شرایط حاکم بر جامعه از منابع اسلامی و علمی برای رفع دغدغه‌های مردم با نهادهای مختلف همکاری کنند. 


وی افزود: حوزه و دانشگاه به عنوان دو نهادی که وظیفه خطیر آموزش و تربیت را  به عهده دارند، جزو مهم‌ترین مجموعه‌های آینده‌ساز کشور هستند.


دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی بیان کرد: زمانی که از وحدت حوزه و دانشگاه صحبت می‌کنیم، باید دقیقاً همین نکته را در نظر داشته باشیم که هدف اصلی هر کدام از این دو نهاد چیست؟ زمانی  که هدف اصلی هرکدام از این دو نهاد ارزشمند،  تربیت نیروی متخصص و متعهد برای ساخت آینده کشور باشد، لزوم وحدت، معنی پیدا می‌کند.


وحدت کلام و رفتار هدف اصلی ارتباط حوزه و دانشگاه


بیوک خان ادامه داد: یعنی با یکی کردن اهداف حوزه و دانشگاه که همان انسان‌سازی و نیرو‌سازی جهت رشد و پیشرفت هرچه بیشتر است یعنی هم متخصص باشد و هم متعهد، اینجاست که پیوندهای حوزه و دانشگاه باهم شروع می‌شوند و هر کدام لازم و ملزوم یکدیگر می‌شوند.


وی خاطرنشان کرد: یکی شدن هدف، سبب می‌شود که ما به آن هدف اصلی، که همیشه در کلام و رفتار رهبری و خواست ملت ایران بوده است، یعنی ساخت جامعه اسلامی پیشرفته و مستقل، جامعه‌ای که نماد و الگوی مقاومت است حاصل می‌شود.


دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه عنوان کرد: بعد از یکی شدن اهداف، مسیر رسیدن به آن هدف مهم است، یعنی ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که دانشگاهی صد در صد اسلامی بشود یا همه علوم دانشگاهی به طور تخصصی در حوزه تدریس شود.


بیوک‌خان افزود: اما مسیری که پس از یکی شدن هدف گشوده می‌شود، همان راه علم است و همان راهی است که پایه‌های حوزه بر آن بنا شده است و آن مسیر مباحثه، تبادل نظر و رفت و برگشت‌هایی است که همیشه در علم مورد استقبال همه است.


وی تصریح کرد: چون هدف یکی است، این‌ها همه باعث می‌شود تا هم پیشرفت در علم و تکنولوژی و هم پیشرفت در استفاده از این علم در جهت بسط مبانی اسلامی را شاهد باشیم یعنی افراد متخصصی داریم که مبانی اسلامی را می‌شناسند و ستون‌های علمی‌شان بر زیر بنای اسلامی ساخته شده و هم افرادی را داریم که مبانی اسلامی را با جدیدترین ابزار بسط و گسترش می‌دهند.


دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: زمانی که حرکت در  این مسیر تولید و بازتولید علم بر مبانی اسلامی که توسط افراد متخصص و متعهد انجام می‌شود، نه تنها پیشرفت علمی و حرکت جامعه به سمت پیشرفت، استقلال و مقاومت هرچه بیشتر را تضمین می‌کند بلکه مبانی اسلامی و مقاومت اسلامی را در جهان گسترش می دهد.


انتهای پیام/4144/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: حوزه دانشگاه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته