دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 آبان 1394 - 09:38

تبادل تصاویر غیر اخلاقی با ایمیل کاری، عامل اخراج 4 کارمند سازمان ملل متحد شد

گزارش داخلی منتشر شده در سازمان ملل نشان می‌دهد که چهار نفر از کارکنان این سازمان که در ایمیل رسمی خود تصاویر غیر اخلاقی از کودکان را تبادل کرده بودند، اخراج شده‌اند.
کد خبر : 46644

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از شبکه خبری «بی‌بی‌سی»، این چهار نفر در حالی اخراج شده‌اند که پیشتر یکی دیگر از کارکنان این سازمان به‌دلیل حمل 173 کیلوگرم ماری‌جوانا با استفاده از اتومبیل سازمانی از کار برکنار شده بود. همه این موارد در فاصله اول ژوئیه 2014 تا پایان ژوئن 2015 رخ داده‌اند.


گرچه سازمان ملل با انتشار گزارشی اعلام کرده است که چهار کارمند مذکور به‌دلیل سوءاستفاده از فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی سازمان ملل از کار اخراج شده‌اند، در این گزارش مشخص نشده است که افراد خاطی در کدام قسمت مشغول به کار بوده‌اند و به‌طور دقیق چه زمانی از کار برکنار شده‌اند.


«فرحان حق» سخنگوی سازمان ملل روز گذشته (جمعه) گفت: همه موارد ارتکاب به جرم به مقام‌های مربوط ارجاع داده شده‌ است و این مقام‌ها درباره نحوه و میزان اطلاعاتی که منتشر خواهد شد، تصمیم خواهند گرفت.


در گزارش سازمان ملل، موارد دیگری از برخوردهای انضباطی با کارکنان این سازمان ذکر شده است از جمله اینکه با یکی از کارکنان به‌دلیل گردآوری تصاویر غیر اخلاقی برخورد انضباطی شده است.


در گزارش سازمان ملل جزئیات اخراج چند کارمند دیگر هم منتشر شده است. در یکی دیگر از این موارد، یکی از کارکنان این سازمان در ماموریت صلح‌بانی یک مامور نظامی را خلع سلاح کرده بود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته